شناسهٔ خبر: 48432209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

عید قربان روز بریدن از دلبستگی‌ها و وصل به معبود است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عید قربان در حقیقت بریدن گلوی اسماعیل‌های زندگی و گذشتن از دلبستگی‌ها برای وصل شدن به معبود است که امیدواریم در زندگی همه ما جاری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» روز چهارشنبه در همایش عفاف و حجاب که در سالن همایش هتل نیروی هوائی برگزار شد، گفت: اینگونه جلسات هم سبب روشنگری در ارتباط با حجاب و  عفاف می‌شود و هم باعث الگوسازی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فلسفه رعایت حجاب و عفاف، خواسته قرآن، خدا و اهل بیت است و خداوند همیشه خیر بندگان خود را می‌خواهد و هرچه حجاب و عفاف را  بیشتر رعایت کنید، به خیر بیشتری دست خواهید یافت.

وی ادامه داد: وقتی دیگران می‌بینند که بانوان با حجاب مورد احترام بیشتری هستند، طبعاً آنها هم تشویق به الگوبرداری شده تا نسبت به حجاب و عفاف خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمدحسنی با بیان اینکه دعا مشکلات را برطرف می‌کند،‌ اظهار داشت: همیشه باید دست به دعا باشیم تا از برکات خداوند بهره‌مند شویم. خدا ما را آفریده که آسمان گیر شویم نه زمین گیر و راه رهایی از زمین گیری، دعا است و روز عرفه نیز راهی برای جدایی از زمین و حرکت به سمت آسمان است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، عید را بازگشت به بندگی حقیقی دانست و ادامه داد:‌ رمز عید قربان در ذبح اسماعیل است، چرا که حضرت ابراهیم خلیل الله شد برای این که از چیزهایی که دوست داشت گذشت و اسماعیل خود را ذبح کرد بنابراین عید قربان برای کسی عید است که ابراهیم شود و هرچه اسماعیلی است، سر ببرد.

محمد حسنی خاطرنشان کرد: عید قربان در حقیقت بریدن گلوی اسماعیل‌های زندگی و گذشتن از آنها برای وصل شدن به معبود است که امیدواریم در زندگی همه ما جاری شود.

 

نظر شما