شناسهٔ خبر: 48420161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان:

دستگاه‌های متولی در آستانه عید قربان بر بازار دام نظارت داشته باشند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرهنگ مردم استان و سنت قربانی دام در روز عید قربان ضروری است دستگاه‌های متولی و نظارتی در خصوص کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار دام اهتمام جدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن گرامیداشت و تبریک روز عرفه و عید سعید قربان اظهارداشت: فرمانداری‌ها نیز در هر یک از شهرستان‌های تابعه تیم‌های نظارتی را تشکیل دهند تا کنترل و نظارت لازم در راستای تنظیم بازار دام انجام شود.

وی افزود: عرضه و جابجایی دام‌ها تا مدت یک هفته پس از روز عید قربان در سیستان و بلوچستان با رعایت نکات بهداشتی و دریافت مجوز‌های لازم انجام می‌شود و خروج هرگونه دام از مرز‌های استان به خارج از کشور ممنوع خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به دستور کار دوم نشست پیرامون گزارش عملکرد دستگاه‌های متولی در خصوص سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) بیان کرد: لنج‌ها و قایق‌های صیادی بایستی حتما ثبت و پلاک‌دار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث طبیعی از جمله توفان اخیر شاهد مراجعه خانواده‌هایی که قایق صیادی آنان مفقود شده بودیم که بدون پلاک بوده و ساماندهی نشده‌اند.

مرعشی در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون واگذاری مجوز ساخت جایگاه سوخت به چند واحد مجتمع خدمات رفاهی در سیستان و بلوچستان گفت: واگذاری امتیاز جایگاه سوخت به مجتمع‌هایی که استاندارد لازم را دارا باشند و متناسب با فرهنگ بومی منطقه ساخته شده باشند پس از ارزیابی دقیق و نظر کارشناسی اعضای کمیسیون انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: مجتمع‌های خدمات رفاهی به نوعی سفیران فرهنگی سیستان و بلوچستان ما هستند و کمیسیون برای کسانی که متناسب با استاندارد‌ها و فرهنگ استان کار خدمات‌دهی به مسافران را به درستی انجام دهند تسهیلگری خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

نظر شما