شناسهٔ خبر: 48418698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

غني: کشور‌هاي خارجي مسئول آزادي زندانيان طالبان هستند

صاحب‌خبر -
غني: کشور‌هاي خارجي مسئول آزادي زندانيان طالبان هستند
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور افغانستان گفت: آزادی زندانیان طالبان یک اشتباه بود و مسؤول این اشتباه، خارجی‌ها و کسانی هستند که فکر می‌کردند حکومت افغانستان اراده‌ای برای برقراری صلح ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رییس جمهور افغانستان، آزادی زندانیان طالبان را یک اشتباه بزرگ و کشور‌های خارجی را مسئول این اشتباه دانست.
محمد اشرف غنی امروز در مراسم نماز عید سعید قربان که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: آزادی زندانیان طالبان یک اشتباه بود و مسؤول این اشتباه، خارجی‌ها و کسانی هستند که فکر می‌کردند حکومت افغانستان اراده‌ای برای برقراری صلح ندارد.
اشرف غنی با اشاره به سفر اخیر هیئت صلح افغانستان به دوحه و مذاکرات این هیئت با طالبان گفت: با اعزام این هیئت به نوعی اتمام حجت با طالبان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: طالبان با افزایش جنگ آشکار کرد که اراده جدی برای صلح ندارد و رهایی پنج هزار زندانی این گروه نتوانست طالبان را به مذاکرات جدی بکشاند.
رییس جمهور افغانستان افزود: طالبان در جنگ‌های اخیر دویست و شصت ساختمان عمومی (ساختمان‌های دولتی) را نابود کرده اند و اگر طالبان افغان هستند باید از نابود کردن تاسیسات عمومی دست بکشند و خانه‌های مردم را ویران نکنند.
اشرف غنی خطاب به طالبان گفت: آیا با حفظ رابطه با جنگجویان خارجی همانند لشکر طیبه، جیش محمد و القاعده می‌خواهید افغانستان را به میدان جنگ گروه‌های تروریستی خارجی تبدیل می‌کنید؟ اشرف غنی همچنین از تهیه یک برنامه ویژه برای تغییر اوضاع امنیتی در سه تا شش ماه آینده خبر داد و گفت: این طرح در دو مرحله به اجرا در می‌آید.
وی پاکستان را نیز به حمایت از طالبان متهم کرد و افزود: پاکستان به افغانستان می‌گوید که طالبان وحشی است و به این کشور منفعت نمی‌رساند، اما مخفیانه از آن‌ها حمایت می‌کند.

نظر شما