شناسهٔ خبر: 67297853 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ادعای جدید و بزرگ آمریکا

وزارت خارجه آمریکا مدعی شده آنتونی بلینکن در دیدار با مقام‌های اسرائیلی خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ها در لبنان شده است.

صاحب‌خبر -

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است امروز جمعه مدعی شده که از مقام‌های اسرائیلی خواسته از تشدید بیشتر تنش‌ها با لبنان جلوگیری کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده که بلینکن روز پنجشنبه اهمیت جلوگیری از تشدید تنش‌ها با لبنان را به مقام‌های اسرائیلی گوشزد کرده است. بلینکن با «زاچی هانگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم اسرائیل دیدار کرده است.

بلینکن ضمن تأکید بر «تعهد راسخ» آمریکا به آنچه امنیت اسرائیل خوانده شده مدعی شده تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرا از غزه ادامه دارند.

دیدار بلینکن با مقام‌های رژیم صهیونیستی بعد از انتشار گزارش‌هایی از قصد ارتش این رژیم برای حمله به بخش‌هایی از لبنان صورت گرفت. مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که خواستار جنگ گسترده‌تر در منطقه نیستند.

حزب الله لبنان که از زمان پیوستن به نبرد طوفان الاقصی در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون غافلگیری‌های زیادی برای دشمن صهیونیستی، چه در سطح عملیات‌ها و چه در سطح رونمایی از سلاح‌های مختلف داشته است، بعد از ظهر سه‌شنبه تصاویری از همه مناطق حساس و مخازن شیمیایی، نفت و بندر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی منتشر کرد که جزء بانک اهداف مقاومت لبنان در این شمال فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.

ادعای جدید و بزرگ آمریکا

رژیم صهیونیستی تا ۹۰ درصد به شدت به بنادر دریایی برای واردات و صادرات کالا متکی است. همچنین بخش زیادی از این بنادر به بخش خصوصی واگذار شده‌اند تا با توسعه و مدرنیزه کردن آنها بیشترین مقدار ممکن کالا را وارد یا صادر کنند که به افزایش سود اسرائیلی‌ها کمک می‌کند. فلسطین اشغالی دارای ۵ بندر است که ۴ بندر آن مشرف به سواحل دریای مدیترانه و ۱ بندر مشرف به دریای سرخ است.

نظر شما