شناسهٔ خبر: 4841760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان البرز:

مجوز درخواست تجمع مقابل استانداری البرز صادر نشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: درخواست مجوز بسیج دانشجویی دانشگاه‌های البرز برای برگزاری تجمع مقابل استانداری البرز در اعتراض به عدم انتشار فکت شیت وزارت خارجه ایران صادر نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، علی فلاحت کار گفت: درخواست مجوز بسیج دانشجویی دانشگاه های البرز برای برگزاری تجمع مقابل استانداری البرز در اعتراض به عدم انتشار فکت شیت وزارت خارجه ایران صادر نشد.
 

 

وی افزود: متاسفانه درخواست مجوز بین استانداری و فرمانداری کرج در حال پاسکاری است و مسئولان با بهانه هایی همچون لزوم ارائه مجوز تشکل بسیج دانشجویی از سوی دانشگاه و کم بودن فرصت برای بررسی درخواست تا کنون از صدور مجوز خودداری کرده اند.



عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: آقایان هنوز نمی دانند تشکل بسیج دانشجویی نیازی به اخذ مجوز فعالیت از دانشگاه ندارد و قانون تشکیل این تشکل دانشجویی توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است و نیازی به ارائه مجوز کتبی فعالیت از سوی دانشگاه نیست.
 

 

فلاحت کار همچنین به ادعای کم بودن فرصت برای بررسی درخواست افزود: آیا واقعا چهار روز برای بررسی درخواست یک تجمع استانی فرصت کافی نیست؟ استانداری می توانست با استناد به تبصره ماده ۶ دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور به استانداری ها این مجوز را صادر کند.



وی تصریح کرد: توصیه می کنم مسئولان استانداری و فرمانداری البرز برای شناخت بهتر رسالت ها و وظایف بسیج دانشجویی فرمان حضرت امام برای تشکیل بسیج دانشجویی را مطالعه کنند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: مجددا درخواست صدور مجوز برای برگزاری تجمع در اعتراض به عدم انتشار فکت شیت را به فرمانداری خواهیم داد و در خصوص زمان آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 

 

نظر شما