شناسهٔ خبر: 48406747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۸ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی سنجش شدند

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار نفر از نوآموزان این استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول تیر تاکنون مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

مریم حجتی نسب رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیر آغاز و تا شهریور ادامه دارد اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح، ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۵۳ پایگاه سنجش ثابت و پایگاه سیار در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده که والدین باید به مدرسه مورد نظر مراجعه و نوبت برای سنجش سلامت فرزند خود دریافت کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

وی افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

 استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما