شناسهٔ خبر: 48404736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نصب نخستین پلاک افتخار در خانه فاطمی/معرفی الگو‌های معنوی کرمانشاه

نخستین پلاک افتخار در خانه فاطمی شهر کرمانشاه نصب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه و برخی از مدیران استانی نخستین پلاک افتخار در سه راه شریعتی کوچه فرهنگ خانه فاطمی حسینیه فاطمه زهرا (س) منزل اخوان باقری را نصب کردند.

پلاک افتخار بر سر در ۹ خانه شامل خانه فاطمی، قهرمان، عالم، شهید، حسینی، نور، قرآنی، مشاهیر و جوانمرد نصب می‌شود که این پلاک از کاشی پخته شده با سبک تکیه معاون‌الملک است که می‌تواند یک صد سال دوام بیاورد.

خانه فاطمی در سال‌های گذشته به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) مراسم عزاداری برپا کرده است.

 نصب پلاک افتخار به همت شهرداری کرمانشاه برای افزایش تعلق خاطر مردم به این شهر و نکوداشت بزرگان انجام می‌شود.

شروع نهضت نصب "پلاک‌های افتخار"

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، با اشاره به شروع نهضت نصب "پلاک‌های افتخار" در کرمانشاه گفت: این پلاک‌ها بر سر در ۹ خانه با عنوان‌های خانه‌های فاطمی، حسینی، قهرمان، جوانمرد، نور، قرآنی، شهید، مشاهیر و عالم نصب می‌شود.

او افزود: شناسایی این خانه‌ها و نصب پلاک افتخار بر سر در آن‌ها ضمن معرفی بزرگان و مفاخر شهر موجب افزایش تعلق شهروندان به کرمانشاه خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر در بحث خانه‌های فاطمی ۱۵ خانه شناسایی شده که اولین پلاک افتخار با عنوان خانه فاطمی بر سر در خانه "اخوان باقری" نصب شد.

عبدالمالکی با اشاره به قدمت بیش از ۱۰۰ ساله این خانه گفت: حدود نیم قرن است در این خانه روضه حضرت زهرا (س) برپا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: پلاک‌های افتخار با الهام از نقش کاشی‌های تکیه معاون الملک طراحی شده و جنس آن‌ها از کاشی پخته است که یکصد سال دوام خواهد داشت.

او افزود: پس از نصب پلاک‌های خانه فاطمی، از فردا نصب پلاک‌های افتخار بر سر در خانه‌های نور که متعلق به حافظان کل قرآن است، انجام می‌شود.

عبدالمالکی گفت: در این راستا ۳۱ خانه حافظ کل قرآن کریم در سطح شهر شناسایی شده که این پلاک‌های افتخار بر سردر آن‌ها نصب می‌شود و به همین ترتیب نصب پلاک‌های افتخار بر سر در سایر خانه‌های جوانمرد، عالم و ... در روز‌های آتی انجام خواهد شد.

نصب نخستین پلاک افتخار در خانه فاطمی/معرفی الگو‌های معنوی کرمانشاه

الگو‌های معنوی کرمانشاه معرفی می شوند

شهردار کرمانشاه گفت: الگو‌های معنوی کرمانشاه باید به مردم معرفی شوند.

سعید طلوعی افزود: انقلاب اسلامی ایران از خانه‌های کوچکی که در آن روضه برگزار می‌شد، آغاز شد.

او افزود: در این خانه‌ها افرادی تربیت شده و پرورش پیدا کردند که به ندای امام راحل (ره) لبیک گفته و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

شهردار کرمانشاه گفت: در دفاع مقدس خانه‌های کوچکی که محل برگزاری روضه و مناسبت‌های مذهبی بود، بسیار تأثیرگذار واقع شد.

طلوعی نصب پلاک افتخار در کرمانشاه را حاصل زحمات یک سال و نیمه شهرداری دانست و افزود: باید با نصب پلاک‌های افتخار الگو‌های معنوی کرمانشاه به مردم معرفی شوند .

انتهای پیام/د

نظر شما