شناسهٔ خبر: 48404646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نصب اولین پلاک افتخار در کرمانشاه/ خانه اخوان باقری "خانه فاطمی" شد

محبوبه علی آقایی

اولین پلاک افتخار کرمانشاه با عنوان "خانه فاطمی" بر سر در خانه اخوان باقری که نیم قرن برپا کننده روضه حضرت زهرا(س) هستند، نصب شد.

صاحب‌خبر -

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، عصر امروز (۲۸ تیر) در مراسم نصب این پلاک که با حضور جمعی از مسوولان استان برگزار شد، با اشاره به شروع نهضت نصب "پلاک های افتخار" در کرمانشاه گفت: این پلاک ها بر سر در ۹ خانه با عنوان های خانه های فاطمی، حسینی، قهرمان، جوانمرد، نور، قرآنی، شهید، مشاهیر و عالم نصب می شود.

وی افزود: شناسایی این خانه ها و نصب پلاک افتخار بر سر در آنها ضمن معرفی بزرگان و مفاخر شهر موجب افزایش تعلق شهروندان به کرمانشاه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در بحث خانه های فاطمی ۱۵ خانه شناسایی شده که اولین پلاک افتخار با عنوان خانه فاطمی بر سر در خانه "اخوان باقری" نصب شد.

عبدالمالکی با اشاره به قدمت بیش از ۱۰۰ ساله این خانه گفت: حدود نیم قرن است در این خانه روضه حضرت زهرا (س) برپا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پلاک های افتخار با الهام از نقش کاشی های تکیه معاون الملک طراحی شده و جنس آنها از کاشی پخته است که یکصد سال دوام خواهد داشت.

وی افزود: پس از نصب پلاک های خانه فاطمی، از فردا نصب پلاک های افتخار بر سر در خانه های نور که متعلق به حافظان کل قرآن است، انجام می‌شود.

عبدالمالکی گفت: در این راستا ۳۱ خانه حافظ کل قرآن کریم در سطح شهر شناسایی شده که این پلاک های افتخار بر سردر آنها نصب می‌شود و به همین ترتیب نصب پلاک های افتخار بر سر در سایر خانه های جوانمرد، عالم و ... در روزهای آتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما