شناسهٔ خبر: 48381344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار همدان مطرح کرد؛

اختصاص ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های همدان/ ورودی‌های شهر، زیبنده همدان نیست

فرماندار همدان از اختصاص ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۲۷۷ طرح عمرانی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد علی محمدی, فرماندار همدان در کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار داشت: امسال ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۲۷۷ طرح عمرانی در همدان اختصاص یافت  و این مبلغ شامل ۲۸.۹ میلیارد تومان از محل تملک دارای ها، ۵.۸ میلیارد تومان از محل منابع نفت و گاز، ۵۴ میلیارد تومان از محل توازن و حدود ۴۲ میلیارد تومان اعتبار ویژه الزامات قانونی و آب روستایی است.

او از افزایش ۱۲۱ درصدی اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: براساس در خواست و پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی، توزیع اعتبارات پس از ۲۷۰ نفر ساعت کار کارشناسی و بررسی دقیق از ۲۵ فصل و ۶۱ برنامه برای ۲۷۷ طرح  مشخص و مد نظر قرار گرفته است.

فرماندار همدان با بیان اینکه جابجایی اعتبار غیر از فصول قانونی تعیین شده امکان پذیر نیست اضافه کرد: برخی از طرح‌های شهرستان نیز ماهیت استانی دارد و پیگیری کردیم اینگونه طرح‌ها از منابع استان اعتبار مشخص داشته باشند.

محمدی اختصاص یک درصد اعتبارات شهرستان به طرح‌های عمرانی بسیج سازندگی را از جمله الزامات قانونی بودجه دانست و افزود: اختصاص ۴۲.۳ میلیارد تومان اعتبار ویژه آب و راه روستایی نیز امسال در الزامات ابلاغ شده است که این میزان باعث افزایش قابل توجه اعتبارات شهرستان شده است.

او با اشاره به مشکلات قابل توجه مرتبط با طرح‌های هادی روستا‌ها تصریح کرد: طرح هادی برخی از روستا با گذشت بیش از ۱۰ سال از طرح قبلی نیاز به بازنگری دارد که لازم است این موضوع توسط بنیاد مسکن انجام بپذیرد.

فرماندار همدان  با بیان اینکه ورودی‌های شهر، زیبنده همدان نیست افزود: چند سال است که این موضوع بیان می‌شود و اقداماتی هم انجام شده است، اما همچنان ورودی‌های شهر همدان نابسامانی‌هایی دارد که در شان مردم همدان و مرکز استان نیست.

محمدی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی، پیگیری و جذب اعتبارات ملی به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: آغاز عملیات اجرایی کانون پرورش فکری کودکان در شهرک شهید مدنی ۱۲ سال پیش بوده است که بزودی به بهره برداری خواهد رسید و نباید بگذاریم اجرای طرح ها  طولانی و فرسایشی بشود.

او خواستار مقایسه اعتبارات امسال شهرستان با اعتبارات سال گذشته شد و افزود: سال گذشته در مجموع اعتبارات شهرستان به طور میانگین ۶۳ درصد تخصیص داشته است که بخشی از تخصیص اعتبارات به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها باز می‌گردد.

فرماندار همدان همچنین به اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مجزا به منظور مرمت و احیای بافت تاریخی و مرکزی شهر همدان اشاره کرد.

محمدی بیان کرد: نگاه ما در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها باید به استاد بالادستی باشد که در این راستا سند توسعه استان بر اساس برنامه ششم توسعه با افق مشخص پیش روی ماست و باید همه تلاش خود را بکار ببندیم تا به شاخص‌های پیش بینی شده برسیم.

او با اشاره به رفع مشکل راه روستایی در بخش شراء که بر اثر سیل و طغیان رودخانه قره چای آسیب دیده بود یادآوری کرد: برای اجرای برخی از اقدامات نباید منتظر پیش بینی اعتبارات مشخص استانی باشیم و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از منابع در اختیار خود این امور را به سرانجام برسانند.

منبع ایرنا 

انتهای پیام/غ

نظر شما