شناسهٔ خبر: 48373636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظارت تیم های بهداشتی در استان اصفهان بر ذبح دام‌های قربانی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۸۸ اکیپ سیار و ثابت در سطح استان اصفهان بر ذبح دام ‌هاو نذورات مردمی در روز عید قربان نظارت دارند.

صاحب‌خبر -

علیرضا ادیبان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در روز عید قربان  نظارت کلی بر نذورات مردم و دام‌ها قبل و بعد از کشتار خواهد داشت، این نظارت‌ها در کشتارگاه‌ها و ایستگاه‌هایی که تدارک دیده شده است، تا زمانی که نذورات تحویل مردم داده شوند، ادامه دارد.

او افزود: نظارت‌های اداره کل دامپزشکی شامل دو دسته  بهداشتی و شرعی هستند که  اجرایی می‌شوند، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، ۸۸ اکیپ سیار و فعال در سطح استان تدارک دیده ایم که ۵۲ اکیپ ثابت  و ۳۶ اکیپ سیار هستند،   همچنین ۴۴  نفر ناظر و ۷۵ نفر کارشناس بهداشت گوشت و ۴۴ نفر کسانی که نظارت شرعی انجام می‌دهند، در ایستگاه‌ها و کشتارگاه‌ها حضور دارند و ارائه خدمت می کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ابراز داشت:  نزدیک به ۲۰ ایستگاه سیار در سطح  استان تدارک دیده شده است تا مردم بتوانند در اقصا نقاط  شهر، نزدیک‌ترین ایستگاه را پیدا کنند و نذورات خود را انجام دهند.

ادیبان مطرح کرد: ۳۰ کشتارگاه دام از  ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ ظهر آماده هستند تا مردم مراجعه کنند و خرید و نذورات خود را انجام دهند، تمامی فعالیت‌ها و کشتار‌ها تحت نظارت‌های اداره کل دامپزشکی  انجام می‌شوند، شایان ذکر است فعلا برنامه ریزی ذبح غیر حضوری نداریم و مردم فقط میتوانند به ایستگاه‌هایی که توسط اداره کل دامپزشکی استان اعلام می‌شوند، مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

نظر شما