شناسهٔ خبر: 48371045 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش آورد رودخانه مارون به سد مارون بهبهان

مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: در سال‌های اخیر آورد رودخانه مارون به سد مارون بهبهان، کاهش چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خواجه پور مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی و نزولات جوی در بالادست خوزستان در سال‌های اخیر، آورد رودخانه مارون به سد مارون بهبهان، کاهش چشمگیری داشته است.

او در ادامه بیان داشت: کاهش آورد در سال آبی جاری نسبت به پارسال منفی ۲۰ درصد و نسبت به آمار بلند مدت (۶٨ سال آمار)، منفی ٣٨ درصد بوده که نشان دهنده کاهش چشم گیر آورد در امسال است.

خواجه پور افزود: احداث سد مارون ۲ در بالادست سد مارون ، اثرات بسیار نامطلوب و بدی را خواهد داشت و باعث کاهش بیش از پیش آورد به رودخانه مارون می‌شود. سد تامین آب جهت مصارف شرب، زیست محیطی، صنعت، باغات و نخیلات، کشت‌های دائم و فصلی شهر‌های پایین دست خود از جمله بهبهان، جایزان، رامهرمز، رامشیر، جراحی، ماهشهر و شادگان را تامین می‌کند.

مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان تصریح کرد: در انتهای حوزه این سد تالاب بین المللی شادگان وجود دارد که می‌بایست حقابه خود را از سد مارون تامین نماید؛ بنابراین احداث هرگونه سد در بالادست سد مارون و برداشت آب، صدمات چشمگیری را به شهر‌های پایین‌دست مذکور و به خصوص تالاب شادگان وارد می‌نماید.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما