شناسهٔ خبر: 48344364 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

وعده وزیر نیرو به پایان قطعی برق از دوشنبه / بهبود وضعیت سیمانی ها

وزیر نیرو وعده داد با عبور از موج گرما ، همکاری صنایع بزرگ به خصوص شرکت های فولادی و سیمانی‌ و همراهی مردم ، قطعی برق از دوشنبه این هفته در کار نباشد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا اردکانیان با اشاره به اثر افزایش بی‌سابقه مصرف برق ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ مگاواتی صنایع بزرگ به میزان و استخراج رمز ارز افزایش دما و خشکسالی بی‌سابقه در قطعی برق در برنامه تلویزیونی گفت: انتظار می رود با عبور از موج گرما ، همکاری صنایع بزرگ به خصوص شرکت های فولادی و سیمانی‌ و همراهی مردم از دوشنبه این هفته ، قطعی برق در کار نباشد و بتوان با ظرفیت باقی مانده و تامین بیش از ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع بزرگ ، بقیه تابستان را پشت سر گذاشت .

وی افزود: فعالیت نوبت شب صنایع به خصوص برای شرکت‌های سیمانی با ۷۰ درصد ظرفیت هم شروع شده تا لطمه ایی به شرکت‌ها وارد نشود . از سوی دیگر تاکنون ۴۰۵۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز با مصرف نیروگاهی به بزرگی ۸۰۰ مگاوات ، جمع‌آوری شده است. افزایش بی‌سابقه مصرف برق به دلیل رشد مصرف صنایع بزرگ به میزان ۱۵۰۰ مگاوات، استخراج رمز ارز با مصرف بیش از ۲ هزار مگاوات، افزایش بی‌سابقه دما، خشکسالی بی‌سابقه که باعث کاهش بارندگی‌ها و خروج بیش از نیمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید، از جمله عوامل ناترازی تولید و مصرف برق است.

اردکانیان ادامه داد: طبق هشدارهای سازمان هواشناسی ، باید آماده مواجه با بارش‌های شدید در جنوب و جنوب شرق و بخشی از نواحی شمالی بود .

توضیح وزارت نیرو درباه پایان خاموشی ها !

براساس این گزارش، بعد از انتشار این خبر ، وزارت نیرو با اعلام اینکه نقل قول از وزیر در مورد اتمام خاموشی‌ها از روز دوشنبه، غیر واقعی است ،  توضیح داد: این مطلب بر اساس مصاحبه دیروز (جمعه ۲۵ تیر) وزیر نیرو با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر سیما بوده که متاسفانه در برخی از رسانه‌ها به‌صورت وارونه تنظیم و منعکس شده که اصل خبر به شرح ذیل است:

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به ورود موج گرمای جدید و افزایش نسبی دمای کشور از روز دوشنبه، گفت: انتظار می‌رود با ورود موج گرما که از دوشنبه هفته پیش‌رو شروع خواهد شد، مصرف برق به اوج خود برسد. امیدواریم با همکاری و همراهی مردم و بخش‌های مختلف، بتوانیم این روزها را با توجه به ظرفیتی که در حال حاضر در مدار داریم،با تامین آسایش مردم پشت سر بگذاریم.

همان‌طوری که در هشدارهای سازمان هواشناسی و همکاران در شرکت مدیریت منابع آب منعکس شده در جنوب و جنوب شرق و بخشی از نواحی شمالی کشور باید آمادگی مواجه شدن با بارش‌های شدید را داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما