شناسهٔ خبر: 48327993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضاحسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحقیق و تفحص‌های مجلس هیچ نتیجه‌ای ندارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیحاتی از بی نتیجه بودن تحقیق و تفحص ها در مجلس انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد گفت: معتقدم که تحقیق و تفحص‌ها کلا بی نتیجه است و هنوز به یاد نداریم که تحقیق و تفحص ها به نتیجه و عایدی برای کشور و مردم رسیده باشند.  

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحقیق و تفحص‌های انجام می‌شود، به مجلس می‌آید، مشمول زمان می‌شود و در اکثر مواقع از یک مجلس به مجلس دیگر هم منتقل می‌شود  اما در نهایت هم نتیجه‌ای ندارد.

دلایل به نتیجه نرسیدن تحقیق و تفحص ها

وی درباره راهکار به نتیجه رسیدن این مسئله گفت: تحقیق و تفحص به نظارت مجلس پس از تحقیق و تفحص، پیگیری دستگاه قضا، در دستور کار قرار گرفتن این تحقیق و تفحص‌ها و به مجریانی که باید آن را اجرا کنند، بر می‌گردد.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: تحقیق و تفحص از سازمان ملی استاندارد که در دست کمیسیون صنایع مجلس است مثل بسیاری از تحقیق و تفحص‌های دیگر به دلیل اینکه در کشورمان تغییر مدیریت‌ها بسیار زیاد است، با تغییر مدیریت به دست فراموشی سپرده می‌شود، به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

تحقیق و تفحص تنها ابزار مجلس برای کشیدن ترمز تخلفات است

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این رویه و حجم بالای تحقیق و تفحص‌ها موافق نیستم، ولی تنها ابزاری که ما نمایندگان مجلس برای کشیدن ترمز خیلی از تخلفات، احیای مطالبات مردمی و نظارت بر اجرای قانون داریم. تحقیق و تفحص، سوال  و استیضاح است.  

انتهای پیام/

نظر شما