شناسهٔ خبر: 48324676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مهار حریق ارتفاعات جنگلی مهکویه شهرستان فیروزآباد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: آتش سوزی ارتفاعات جنگلی منطقه مهکویه و نیز جنگل‌های ارتفاعات روستای بیروکان مشهور به کوه سرخ بخش میمند شهرستان فیروز آباد با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی و طبیعت دوست مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحسن صمدنژاد گفت: این آتش سوزی حوالی ساعت ١١ صبح شروع و در ساعت ۲۳ دیشب اطفا گردید.

وی اظهار داشت: پس از گزارشات دریافت شده بلافاصله نیروهای منابع طبیعی به این مناطق اعزام و در نهایت با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی، آتش سوزی مهار و تحت کنترل قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس با حضور در عملیات مهار این حریق گفت: با جایگزین شدن نیروهای جدید، عملیات پایش و رصد منطقه حریق از ساعت ۳ بامداد تا ظهر امروز در منطقه انجام گرفت.

وی افزود: در حال حاضر نیز تعدادی از نیروهای اطفاء حریق به منظور اطمینان از خاموش شدن کامل آتش و نیز جلوگیری از شعله ور شدن مجدد حریق در منطقه حضور دارند. 

صمدنژاد با اشاره به حضور تاثیرگذار نیروهای هنگ امداد طبیعت اداره کل و شهرستان های فیروزآباد،کوار، شیراز، سروستان، فراشبند، نیروهای محیط زیست فیروزآباد، بخشدار میمند، هلال احمر، پایگاه اورژانس در این عملیات از مردم طبیعت دوست  شیراز، فیروزآباد و روستاهای همجوار جهت همکاری خوب آنان در مهار سریع این حریق قدردانی کرد.

لازم به ذکر است علت وقوع این حریق هنوز مشخص نشده و به محض اعلام نظر فنی کارشناسان منابع طبیعی اعلام می گردد.

انتهای پیام/ن

نظر شما