شناسهٔ خبر: 68290056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/خبر به‌روز رسانی می‌شود/

همگام با زوار، 3 روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

زهرا حبیب پور

‌ آنچه می‌خوانید اخبار امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

صاحب‌خبر -

مرکزی_امام حسین الگوی انسانیت را به بشریت معرفی کرد

 یک پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه کربلا هرگز نمی‌میرد چون حسین علیه‌السلام همیشه زنده است و زنده خواهد ماند، گفت: امام حسین همیشه برای مردم زنده است چون در روز عاشورا خود را به عنوان الگوی انسانیت به بشریت معرفی کرد.

حجت الاسلام حسین بهاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس روایات معتبر فراوان، زیارت مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام اهمیت ویژه‌ای دارد و مخصوصا بر زیارت ایشان در روز اربعین تاکید فراوانی شده و این زیارت حتی طبق فرمایش امام حسن عسکری علیه‌السلام، از نشانه‌های مومن دانسته شده است.

وی با اشاره به یکی از این روایات افزود: امام صادق علیه‌السلام به یکی از اصحاب‌شان فرمودند «کسی که به‌قصد زیارت امام حسین علیه‌السلام از منزلش خارج شود، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت ایشان برمی‌دارد، یک حسنه برایش می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند. وقتی‌که به حرم می‌رسد، خداوند او را جزو صالحین برگزیده می‌نویسد. وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشته الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید رسول خدا(ص) به شما سلام می‌رساند و پیغام می‌دهد که عمل را از سرگیر که گذشته‌ات بخشیده شده است.»

زنجان_ارائه ۴۶ هزار خدمات درمانی به زائران در درمانگاه هلال‌احمر زنجان در کربلا

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان زنجان گفت: چهار روز گذشته ۴۶ هزار و ۴۹۷ خدمت در بخش‌های ویزیت، دارو و پرستاری در درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال‌احمر این استان به زائران اربعین حسینی (ع) ارائه شده است.

 حکمت‌اله‌ هاشمی امروز (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۶ هزار و ۴۹۷ خدمات در بخش‌های تخصصی، پزشک عمومی، اورژانس، پرستاری و داروخانه به زائرین اربعین حسینی(ع) در ۴ روز گذشته در درمانگاه دارالشفاء حضرت زینب کبری(س) ارائه شده است.

فارس- برنامه‌های اربعینی حرم شاهچراغ(ع) اعلام شد

ویژه برنامه‌های سوگواری اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۳ و ۴ شهریورماه ۱۴۰۳ همزمان با ایام اربعین حسینی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

سیستان و بلوچستان- برگزاری پیاده روی نمادین اربعین حسینی در زاهدان

‌تولیت آستان مقدس کهف الشهدا زاهدان گفت: شهر زاهدان آماده برگزاری پیاده‌روی نمادین عظیم اربعین عاشقان حسینی است که در مسیر عشق و ارادت گرد هم می‌آیند.

محمود جوادیانفر در گفتگو با ایسنا، بیان کرد: مراسم پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در زاهدان چون سال‌های گذشته با حضور عاشقان حسینی و جاماندگان از خیل عظیم پیاده‌روی اربعین در روز یکشنبه ۴ شهریور ساعت ۹ صبح از مزار شهدا آغاز و سپس عزاداران به سمت کهف الشهدا حرکت خواهند کرد.

آذربایجان غربی- مسیر پیاده رویی جاماندگان اربعین حسینی در ارومیه اعلام شد

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری مراسم پیاده رویی جاماندگان اربعین (دلدادگان حسینی) در شهرستان ارومیه خبرداد.

حجت الاسلام منصور امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این پیاده رویی روز اربعین ۴ شهریور ماه در ساعت ۱۷ از میدان شهدا تا مزار شهدای ارومیه برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: مسیر پیاده رویی از میدان شهدا تا سه راه دخانیات به سمت فلکه کشتارگاه، سمت چپ باند کنارگذر شهید باهنر، بعد از اداره بازرگانی از مسیر قدیمی باغ رضوان و بیمارستان شهید بهشتی به سمت باغ رضوان خواهد بود. 

کرمانشاه-توصیه‌های بهداشتی برای مراقبت از کودکان و نوزادان در پیاده‌روی اربعین

‌رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح برخی نکات بهداشتی برای مراقبت از کودکان و نوزادان در پیاده روی اربعین پرداخت.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به لزوم مراقبت هرچه بیشتر از کودکان در پیاده روی اربعین، گفت: در شرایطی که هوا گرم است و احتمال انتقال برخی بیماری‌ها وجود دارد، نیاز است که والدین از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند تا در این مسیر دچار مشکل و بیماری نشوند.

‌ادامه دارد...

نظر شما