شناسهٔ خبر: 48323647 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خرید تضمینی ۹۸ هزار تن گندم در خراسان رضوی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از خرید تضمینی حدود ۹۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان رضوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا نوری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی به کاهش خرید تضمینی گندم بخاطر خشکسالی اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۹۷ هزار و ۶۴۰ تن محصول گندم کشاورزان خراسانی به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شده است.

او به برپایی ۵۶ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: هشت سیلوی دولتی، هفت سیلوی بخش خصوصی، پنج سیلوی جوار کارخانه‌های آردسازی در کنار ۱۹ انبار تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، در امر خرید تضمینی گندم و ارائه خدمات مرتبط به کشاورزان فعالیت دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: سیلو‌های دولتی با خرید ۱۷ هزار و ۱۹۶ تن گندم معادل ۱۸ درصد و سیلو‌های بخش خصوصی با خرید ۳۶ هزار و ۱۱۵ تن گندم معادل ۳۷ درصد از کل خرید تضمیمن را در این استان انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید

نوری بیان کرد: بهره‌گیری از انبار‌های تعاون روستایی در فصل خرید تضمینی گندم همچون گذشته با توجه به لزوم کاهش حمل و نقل جاده‌ای و شتاب در خرید تضمینی گندم صورت گرفته است.

او تصریح کرد: ۳۲ انبار در این چارچوب با در دسترس بودن مراکز و توجه به پراکنش مناسب انبار‌های تعاون روستایی در خراسان رضوی طی هماهنگی لازم، برای خدمت به کشاورزان پیش‌بینی و تجهیز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: بر این اساس ۱۹ انبار تعاون روستایی با حضور عوامل این اداره کل امسال نسبت به خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان اقدام کرده‌اند.


نوری اظهار کرد: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بالغ بر چهار هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون ۹۳ درصد آن یعنی چهار هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال آن به حساب گندمکاران واریز شده است.

او افزود: در کنار خرید تضمینی گندم پنج کارخانه آرد استان اقدام به خرید توافقی گندم از کشاورزان نموده‌اند که از این طریق تاکنون بیش از هفت هزار و ۱۵۲ تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

نظر شما