شناسهٔ خبر: 48265378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام خبرداد؛

کاهش ۵۷ درصدی خرید گندم در تربت جام

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: امسال خرید گندم در تربت جام نسبت به سال زراعی گذشته ۵۷ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول از کشاورزان تربت جام خریداری شده‌است و خرید تضمینی گندم در این شهرستان در دو مرکز انجام می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶ هزار تن محصول گندم از کشاورزان این منطقه خریداری شود.

او قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۵۱ هزار ریال اعلام کرد و افزود: تربت جام با سطح زیرکشت ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم یکی از قطب‌های کشت غلات در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: ظرفیت ذخیره‌سازی سیلو‌های گندم این شهرستان ۶۰ هزار تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۳۱ هزار تن گندم از کشتزار‌های این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش تولید را به دلیل خشکسالی و گرمای زودرس خواهد داشت.

خدادادی بیان کرد: حجم نیاز سالانه تربت جام به گندم ۳۰ هزار تن است و ۱۰۰ درصد این میزان از داخل شهرستان تأمین می‌شود.

او شمار فعالان عرصه کشت و تولید گندم را در تربت جام چهار هزار و ۳۰۰ بهره بردار ذکر و تصریح کرد: امسال خرید گندم در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۵۷ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام//ز. ج

نظر شما