شناسهٔ خبر: 48315472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس: طالبان در افغانستان قدرت بگیرد با آن همکاری می‌کنیم

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده در صورتی که نیرو‌های طالبان در ساختار سیاسی افغانستان به قدرت برسد با آن‌ها همکاری خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز گذشته در مصاحبه اختصاصی با دیلی تلگراف گفت: دولت انگلیس با نیرو‌های طالبان در صورت ورود آن‌ها به دولت افغانستان همکاری خواهد کرد.

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: در صورت رعایت برخی شروط بین المللی این کشور حاضر است با نیرو‌های طالبان ارتباط برقرار کند.

والاس در ادعایی مشابه گفت: اگر رفتاری مخالف حقوق بشر از طالبان سر بزند هر گونه رابطه انگلیس با این گروه مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در این مصاحبه پیش بینی کرده ممکن است رابطه این کشور با طالبان در سطح بین المللی بحث برانگیز باشد. او در بخش دیگری از این مصاحبه به نیرو‌های طالبان هشدار داده اگر اعضای این گروه به دنبال صلح و ثبات در افغانستان نباشند قطعاً در ساختار سیاسی منزوی خواهند شد.

والاس همچنین از دولت افغانستان و در راس آن از اشرف غنی و سران طالبان خواست برای رسیدن به توافقنامه صلح تلاش کنند.

رهبران عالی رتبه افغانستان قرار است این هفته برای گفتگو با سران  طالبان بر سر موضوع توافقنامه صلح به دوحه قطر سفر کنند.

این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که پس از خروج بیشتر نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان، مقامات طالبان هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند بیش از ۸۵ درصد از خاک این کشور را تحت کنترل خود در آورده اند. بسیاری از کارشناسان و تحللیگران معتقدند خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان می‌تواند آینده سیاسی این کشور را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما