شناسهٔ خبر: 48259034 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (۲۰تیر۱۴۰۰) / صدرنشینی اعتماد در روز کم رمق صندوق‌ها

در بورس امروز ۹۴میلیارد تومان دارا یکم و ۱۳۹میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۷۰میلیارد تومان بود.

صاحب‌خبر -

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش ۱۷۸میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت. 

حقیقی‌ها بیش از ۱۲میلیارد تومان واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه را از حقوقی‌ها خریدند (۵۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد را به ارزش ۱۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۰درصد معاملات). 

دارندگان صندوق ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) رشد سه درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق خصوصی ثروت‌ آفرین فیروزه با زیان ۴.۷درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۷درصد) در رابطه با صندوق سهام صندوق سپهر کاریزما (کاریس) در تابلو معاملات نقش ببندد. 

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۳۲میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت. 

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به ۹۸۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۰.۳ درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت. 

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از ۹۳۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی حدود ۷۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در بیش از ۶هزار میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۱۲۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنیدImage 12

Image 9

نظر شما