شناسهٔ خبر: 48053589 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF (۸تیر۱۴۰۰) / اعتماد در صدر ارزش معاملات صندوق ها قرار گرفت

در بورس امروز ۱۱۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۳۳میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۴۳میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۳۱میلیارد تومان بود.

صاحب‌خبر -

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق «اعتماد آفرین پارسیان» با ارزش ۱۸۷میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت «کمند» بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم «پالایش» نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها بیش از پنج میلیارد و ۴۸۰میلیون تومان واحدهای صندوق سپید دماوند نماد  «سپیدما» را از حقوقی‌ها خریدند (۵۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «کمند» را به ارزش حدود ۵۵میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۳درصد معاملات).

دارندگان صندوق تجارت شاخصی «کاردان» رشد ۲.۲درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم «دارایکم» با زیان ۰.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۴درصد) در رابطه با صندوق «نهال» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۲۵۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۸۳۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۸درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان «گوهر» اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از رقم هزار و ۵۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۳۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و ۹۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی بیش از ۴۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنیدImage 1

Image 3

 

نظر شما