شناسهٔ خبر: 48116176 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش روزانه صندوق های ETF (۱۲تیر۱۴۰۰) / پالایش بیشترین افت را از آن خود کرد

در بورس امروز ۱۱۱میلیارد تومان دارا یکم و ۱۶۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۵۰میلیارد تومان بود.

صاحب‌خبر -

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش ۲۱۲میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق امین_یکم فردا نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود سه میلیارد و ۱۲۵میلیون تومان واحدهای صندوق نگین سامان نماد  (کارین) را از حقوقی‌ها خریدند (۵۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کمند را به ارزش حدود ۴۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق تجارت شاخصی فراز داریک رشد ۰.۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) با زیان ۲.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۱درصد) در رابطه با صندوق کاردان در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۲۷۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۳درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۶۱۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۰.۳درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به حدود رقم هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۵۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۱۹۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی حدود ۳۵۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنیدImage 1Image 2

 

نظر شما