شناسهٔ خبر: 48247333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ هزار تن گندم در تربت‌جام خراسان رضوی خریداری شد

مشهد- ایرنا- معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام در استان خراسان رضوی گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول از کشاورزان این شهرستان مرزی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

باقر خدادادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم در تربت‌جام در دو مرکز انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶ هزار تن محصول گندم از کشاورزان این منطقه خریداری شود.

وی قیمت خرید هر کیلو گرم گندم معمولی را ۵۱ هزار ریال اعلام و بیان کرد: شهرستان تربت جام با سطح زیرکشت ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم یکی از قطب‌های کشت غلات در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوهای گندم این شهرستان ۶۰ هزار تن است و پیش‌بینی می شود امسال افزون بر ۳۱ هزار تن گندم از کشتزارهای این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش تولید را به دلیل خشکسالی و گرمای زودرس خواهد داشت.

وی گفت: حجم نیاز سالانه تربت جام به گندم ۳۰ هزار تن است و ۱۰۰ درصد این میزان از داخل شهرستان تأمین می‌شود.

خدادادی شمار فعالان عرصه کشت و تولید گندم را در تربت جام چهار هزار و ۳۰۰ بهره بردار ذکر و بیان کرد: امسال خرید گندم نیز در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۵۷ درصد کاهش داشته است.

تربت جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار افزون بر ۱۱ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد.

اشتغال ۶۵ درصد جمعیت این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

تربت جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما