شناسهٔ خبر: 48231548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دعوت رسمی «جباراف» از همتای ترکمن برای سفر به «بیشکک»

رئیس جمهور قرقیزستان طی نامه‌ای ضمن تشکر از استقبال گرم همتای ترکمنستانی، از وی دعوت کرد به بیشکک سفر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان طی نامه‌ای ضمن تشکر از استقبال گرم «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، از وی دعوت کرد به بیشکک سفر کند.

در این نامه جباراف ضمن قدردانی از استقبال بسیار گرم رئیس جمهور ترکمنستان افزود: دو کشور روابط دوجانبه را به صورت پویا توسعه می‌دهند.

همچنین در این پیام آمده است: روابط دوجانبه در یک فضای سازنده و محرمانه برگزار و به مرحله تاریخی دیگری در توسعه روابط برادرانه قرقیزستان و ترکمنستان تبدیل شد.

اطمینان دارم که روابط برادرانه و مشارکت استراتژیک بین قرقیزستان و ترکمنستان به نفع دو ملت ادامه خواهد یافت. روابط دو کشور ماهیتی استراتژیک دارند و در محدوده وسیعی به صورت پویا در حال توسعه هستند. همکاری مثمر ثمر با هدف بهره مندی از دو ملت دوست در زمینه تجارت و اقتصادی، آموزش ، فرهنگ و ورزش به طور فعال شتاب گرفته است.

تماس‌های منظم در سطح وزارتخانه‌های خارجه دو کشور در گسترش تعامل سیاسی و دیپلماتیک کمک می‌کند. در محل مجمع اقتصادی ترکمنستان و قرقیزستان ، که در جریان سفر برگزار شد ، نمایندگان محافل تجاری دو کشور حدود 20 قرارداد تأمین محصولات مختلف و محصولات تولید داخل به قرقیزستان را امضا کردند. توافقات انجام شده در بالاترین سطح بین ایالتی به گسترش همه جانبه روابط بین ترکمنستان و قرقیزستان در زمینه حمل و نقل ، زیرساخت‌های حمل و نقل ، انرژی ، کشاورزی ، اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری کمک می‌کند.

 بنابراین ، در جهت اجرای توافقات انجام شده  اولین دسته از محموله از عشق آباد به بیشکک ارسال شد که متشکل از کالاهای بهداشتی ، صنایع سبک و محصولات پتروشیمی ، محصولات قنادی و همچنین سبزیجات تولید شده در ترکمنستان بود. تشدید روابط دو جانبه در همه زمینه‌های مورد علاقه متقابل و آغاز اجرای قراردادهای امیدوار کننده امضا شده ، بار دیگر ماهیت طولانی مدت و استراتژیک همکاری بین ترکمنستان و قرقیزستان را تأیید می‌کند.

وی در پایان رسماً از رئیس جمهور ترکمنستان دعوت کرد که از بیشکک دیدار داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما