شناسهٔ خبر: 48223415 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

۲ شهرستان دیگر در استان گیلان «قرمز» شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با قرمز شدن انزلی و رودسر اکنون ۵ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر آبتین حیدرزاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آستارا، رشت، رودبار، انزلی و رودسر در حال حاضر شهرستان‌های قرمز استان گیلان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: همچنین شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، فومن، ماسال و صومعه‌سرا نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

حیدرزاده عنوان کرد: با توجه به سرعت بیماری ممکن است در چند روز آینده شهرستان‌های نارنجی نیز قرمز شود لذا خواهشمندیم که شیوه‌نامه‌های مشاغل و ادارات در شهرهای قرمز رعایت شود.

وی گفت: متأسفانه در شهرهای قرمز مشاغل گروه 2، 3 و 4 که باید تعطیل باشند مشغول فعالیت هستند و خواهش ما از مسئولان مربوطه و ادارات صمت نظارت بر این امر است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده موارد تخلف با سامانه 190 تماس بگیرند و مراتب را به ما اطلاع‌رسانی کنند.

حیدرزاده تصریح کرد: مردم به محض بروز علائم سرماخوردگی شدید فوراً به مراکز کرونا و مراکز جامع خدمات‌ سلامت شهرها مراجعه و از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

 

وی ابراز داشت: ما در سیستم بهداشتی جستجو می‌کنیم و در صورت مثبت بودن تست افراد به آن‌ها پیامک می‌دهیم و برای ایزوله و یا بستری آن‌ها را هدایت می‌کنیم.

حیدرزاده اظهار داشت: در حال حاضر 350 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که 70 نفر در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند که 60 نفر از آن‌ها بدحال هستند./تسنیم

نظر شما