شناسهٔ خبر: 48219445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در دیدار با رئیس جمهور منتخب مطرح شد؛

تاکید مراجع عظام تقلید بر بهبود وضعیت معیشتی مردم و حل مشکلات اقتصادی

آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی امروز در دیدار با آیت الله رئیسی بر بهبود وضعیت معیشتی مردم و حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آيت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب مردم ایران  که به قم سفر کرده است امروز(جمعه ۱۸تیر) با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

 

وی به محض ورود به شهر مقدس قم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت و عرض ارادت به حضرت معصومه سلام الله علیها مضجع شریف آن حضرت را زیارت کرد.

 

آیت الله نوری همدانی:

حل مشکل معیشت، بیکاری و گرانی اولویت دولت جدید باشد

 

                                   تصاویر / دیدارحجه الاسلام والمسلمین رئیسی با آیت الله العظمی نوری همدانی

 

آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار آيت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به سخنان  گهربار امیر بیان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به‌ خصوص نامه ۵۳ آن حضرت به مالک اشتر و ترسیم حکومت ها در دنیای امروز، گفتند: متاسفانه امروز دنیا به دو بخش استکبار جهانی و ایادی آن که مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه داشته اند و  جبهه مردم عادی، تقسیم شده است.

 

وی افزود: مردم امروز زیر چنگال ظلم و ستم استکبار قرار گرفته اند، البته مردم عادی بیدارند و به این مطلب پی برده اند که در دنیای امروز با چه مشکلاتی مواجه اند و مستضعفین جهان از این مشکلات به ستوه آمده و به شدت به دنبال کسی هستند که بتواند پرچم عدالت خواهی را بدست بگیرد.

 

آیت الله نوری همدانی با تبریک به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس سیزدهمین دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: شما متواضع، مردمی و شناخته شده هستید، انتخاب شما از سوی مردم به خاطر این صورت گرفت که پرچم یک حرکت را به دست گرفته اید تا با آن عدالت و حق را حاکم کنید.

 

وی با ابراز امیدواری که با دولت جدید تحولی  به وجود آمده و این وسعت پیدا  خواهد کرد، به پیام های مردم و سران کشور ها، به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره کرده و گفت:آمریکا و کشورهای غربی به دفاع از رژیم صهیونیستی که غاصب و دزد هست، تأکید دارند، وضعیت اسفبار افغانستان و برخی کشورهای مسلمان، نتیجه دخالت استکبار است، امروز بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده اند، احتیاج به حرکتی دارند و سوابق درخشانی که از شما وجود دارد به این راه امیدوارند.

 

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر می فرمایند، با مردم  باشید و میان مردم بروید و به مشکلات آنان پی برده و آن را حل کنید گفت: شما هم باید از این سخنان الهام بگیرید، با مردم باشید و احیای حق کنید.

 

آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات مردم و اولویت سنجی در آن تاکید کرد و بیان داشت: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.

 

وی گفت: مردم ما متدین علاقه‌مند به نظام هستند، مسئولان باید سعی کنند رضایت مردم را جلب نمایند.

 

آیت‌الله سبحانی :

از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی استفاده شود

 

                               رئیس جمهور منتخب: دولت سیزدهم خود را خط مقدم رفع مشکلات و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند

آیت‌الله سبحانی نیز در دیدار با آیت‌الله رئیسی رئیس‌ جمهور منتخب که در دفتر معظم له برگزار شد، گفت: اقدام شما در نظرخواهی از اقشار مختلف بسیار ارزشمند است، این اقدام پسندیده و مجموع نظرات در برطرف کردن مشکلات مؤثر است.

 

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم تکیه‌بر توانمندی داخلی افزود: فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی در غلبه بر مشکلات اقتصادی مؤثر است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد

 

آیت الله علوی گرگانی:

بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروی جوان مورد توجه دولت سیزدهم باشد

 

                                

 

آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب، که در دفتر  معظم له در قم برگزار شد، با تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری اظهار داشتند: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود

 

وی افزود: زید شحام از اصحاب امام صادق(ع) به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم، ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می ترسم از عهده این مسئولیت بر نیایید. امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سرو سامان دهید.

 

 استاد خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.

 

وی عنوان کرد: موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است چون در نظام بشر همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد. همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد اعتنا باشند.

 

 آیت الله  علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حُسن عمل شما در قوه قضاییه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسب تان در قوه قضاییه قابل تقدیر است.

 

آیت الله مکارم شیرازی:

 مردم از وضع معیشتی خود راضی نیستند/ وضع موجود اصلاح شود

 

 

                              

 

 آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم  که در مدرسه عالی امام کاظم(علیه السلام) برگزار شد،  ضمن اشاره به نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشت شان تاکید کرد: باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود.

 

این مرجع تقلید افزود: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است.

 

وی افزود: این وضع قابل تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد همانگونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می شد که امکان اصلاح نیست، ولی اصلاح شد.

 

آیت الله صافی:

ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری‌های مردم

 

                       

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار رئیس جمهور منتخب با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری‌های مردم گفت: بی تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می‌توانید گام‌های مفید و مؤثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود گفت: امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند لذا هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.

 

وی ارتباط مؤثر با جهان اسلام و کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست و گفت: برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

 

حجت‌الاسلام رئیسی نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم گرفتار مشکلات فراوانی هستند و باید گشایشی در زندگی آنها ایجاد کنیم، گفت: دولت جدید با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و با دعای مراجع عالیقدر تقلید مصمم است با تلاش شبانه روزی در مسیر جلب اعتماد مردم و برطرف کردن مشکلات آنان و قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار گام بردارد.

 

رئیس جمهور منتخب دغدغه آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص ارتباط گسترده با کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت و ایجاد مناسبات و روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت بنده خواهد بود و اینگونه روابط را به نفع ایران و کشورهای همسایه می‌دانیم.

 

 

آیت الله شبیری زنجانی:

مردم در رنج و سختی هستند/لزوم اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم

           

                        

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی امروز در دیدار با حجت الاسلام رییسی ضمن خوشامدگویی و تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.

 

مرجع تقلید شیعیان اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.

 

وی با دعا و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر (عج) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار با اشاره به برکات کار و تلاش و دعا و توسل خالصانه مردم در پیشبرد امور کشور، گفت: ظرفیت‌ها و منابع مادی و نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمدی در کشور وجود دارد که در هر عرصه‌ای به آنها اعتماد کردیم، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر هستیم.

 

رئیس جمهور منتخب اضافه کرد: معتقدیم باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و در راستای رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی کشور از آن استفاده کرد.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، اتکا به منابع داخلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش کنیم اقتصاد و سفره مردم به امکانات و ظرفیت‌های داخل کشور متصل شود و در این صورت است که آسیب پذیری کشور در مقابل تکانه‌های مختلف کاهش پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

مردم در  انتخابات حقی برای خودشان و تکلیفی برای ما ایجاد کردند/به ظرفیت‌های کشور و توان جوانان و نخبگان باور دارم

 

                                      

 

آیت الله رئیسی نیز در این دیدار ها با تقدیر از مراجع معظم تقلید و علما به جهت حمایت و حضور در صحنه انتخابات، بر همراهی همه مردم برای ادامه راه دولت تاکید کرد.

 

وی گفت: برای ادامه راه نیازمند رهنمودهای بزرگان هستیم، از همه مراجع تقلید و بزرگان به خاطر حضور و پیش قدم بودن در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب و اعلام نظر و صدور بیانیه‌ها، به خصوص در انتخابات اخیر که بسیار مؤثر بود، تشکر می‌کنم.

 

آیت الله رئیسی افزود: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، عنوان دولت را دولت مردمی گذاشتیم، حضور و همکاری همه مردم مؤثر است رهنمودهای مراجع می‌تواند برای آینده دولت بسیار تأثیرگذار باشد مردم هم نگاهشان به مراجع و بزرگان خود است.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه حماسه‌ای که در ۲۸ خرداد آفریده شد، بدون تردید حضور مراجع در آن نقش آفرین بوده است، گفت: مردم امروز به شدت مشکل معیشتی و کسب و کار دارند، مشکلات مختلفی که زندگی مردم را احاطه کرده مردم بسیار صبور هستند که نسبت به مسائل انقلاب، مقاومت و پایداری می‌کنند، مردم در این انتخابات با لطفی که داشتند، حقی برای خودشان و تکلیفی برای ما ایجاد کردند که امیدواریم به عنوان یک طلبه خدمتگزار بتوانیم گشایش‌هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.

 

 

پایان پیام/78

نظر شما