شناسهٔ خبر: 48211317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

15 عنوان کتاب درباره زندگی و کارنامه علمی آیت‌الله حسینی شاهرودی تدوین می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت السلام والمسلمین حسن نظری در همایش ملی نکوداشت آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه از مجموعه آثار این عالم بزرگ ربانی 5 عنوان آنها در شهرستان شاهرود رونمایی می شود، افزود: آیت‌الله سیدمحمود حسینی شاهرودی فرزند سیدعلی، در سال ۱۳۰۱ ق/۱۲۶۲ ش در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد. وی خواندن و نوشتن را در زادگاه خود فرا گرفت سپس علم صرف و نحو را در بسطام نزد فاضل بسطامی آموخت و برای آموختن سایر دروس مقدماتی از اساتید مدرسه بیدآباد شاهرود بهره برد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حسینی شاهرودی دروس سطح و نیز کفایه الاصول را در مشهد فرا گرفت و به تدریس کفایه الا‌صول در حوزه علمیه آن شهر پرداخت، بیان داشت:  پس از چندی عزم دیار خود کرد ولی استدان وی که توان او در استنباط احکام دینی را می‌دیدند با تصمیم او مخالفت کرده و حتی یکی از استادان به او گوشزد کرد که مرجع تقلیدت درس خواندن را بر تو واجب و اشتغال به کار دیگر را ممنوع می‌داند. این امر باعث شد تا از تصمیم خود منصرف شده و عازم شهر نجف اشرف شود.
دبیر علمی همایش ملی نکوداشت عالم بزرگ ربانی آیت ا... حسینی شاهرودی (ره) با اشاره به اینکه ۵۰ سال تلاش مرحوم در قالب اصول فقه در معرض استفاده قرار گرفت، گفت: امروز نیاز جامعه، شناخت شخصیت این مردان بزرگ و نخبه های فرهنگی است.

نظر شما