شناسهٔ خبر: 48210504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی کرونا در مشهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران سرپایی کرونا در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به قرمز بودن وضعیت کرونایی مشهد، گفت: میزان بستری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی ۲۳۸ نفر بوده و در حال حاضر مجموع بستری‌ها ۷۷۵ نفر است.

بیشتر بخوانید

او با اشاره به اینکه تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۱۸۸ نفر است، افزود: تعداد مرگ‌ومیر‌ها در حال حاضر دو رقمی و کمتر از ۲۰ نفر است اما با توجه به اینکه میزان بستری‌ها رو به افزایش است مرگ و میر نیز در روز‌های آینده افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماران سرپایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به اواخر خرداد بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

قلیان درخصوص اعمال محدودیت‌های شهر‌های قرمز در مشهد بیان کرد: از ابلاغ محدودیت‌ها اطلاعی نداریم اما معمولا اینگونه است که رنگ‌بندی در روز‌های چهارشنبه اعلام و اجرایی شدن محدودیت‌ها از شنبه هفته آینده انجام می‌شود. در شهر‌های قرمز فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند و بقیه گروه‌ها باید تعطیل باشند.

او تصریح کرد: براساس آمار بستری در حال حاضر سوش غالب موارد بستری کرونای هندی است.

 

منبع: ایسنا
انتهای پیام//ص.ب

نظر شما