شناسهٔ خبر: 48209617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی خانه یک فلسطینی را منفجر کرد

تهران-ایرنا- نیروهای اشغال گر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه خانه "منتصر شلبی" اسیر فلسطینی در روستای "ترمسعیا" واقع در شمال غرب رام الله را منفجر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از "آسوشیتد پرس" نظامیان صهیونیست با یک بولدوزور نظامی به این منطقه حمله کرده و منزل منتصر شلبی را محاصره و ساکنان محلی در نزدیکی خانه وی را مجبور به تخلیه منازل خود کردند.  
به دنبال این جنایت صهیونیست‌ها درگیری‌هایی میان فلسطینیان با نظامیان اسرائیلی در گرفت که در آن نظامیان رژیم اشغالگر گاز اشک آور به سمت فلسطینیان پرتاب کردند.  
دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی منتصر شلبی را متهم به یک حمله چند ماه پیش در نزدیک شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن کرده است. در این حمله ضد صهیونیستی یک نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.  
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حکم تخریب خانه در دادگاه تجدید نظر به نتیجه نرسید و در نهایت ویلای خانوادگی این فرد در ترمسعیا، روستایی که بسیاری از فلسطینی-‌آمریکایی‌ها در آن زندگی می‌کنند در یک انفجار کنترل شده تخریب شد.  
صنعا، همسر شلبی که با سه فرزند خود در خانه تخریب شده زندگی می‌کرد اعلام کرد که روز پنجشنبه با همسرش تلفنی صحبت کرده است. او اعلام کرد تصمیم دارد خانه خود را دوباره بسازد.  
وی گفت: آن‌ها (رژیم صهیونیستی) می‌خواهند روحیه ما را تضعیف کنند اما ما ثابت قدم هستیم. این وضعیت کل مردم فلسطین است.  

آمریکا این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
در همین حال آمریکا با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه فلسطینی‌ها را محکوم کرد.  
سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تخریب خانه اسیر فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان اشغال گراعلام کرد: طرفین باید از تشدید تنش در منطقه و همچنین اقدامات یک جانبه که تلاش‌ها برای رسیدن راه حل دو کشور در مسئله فلسطین و اسرائیل را تضعیف می‌کند، خودداری کنند. به دلیل اقدامات یک فرد، نباید خانه تمام خانواده تخریب شود.  
هفته گذشته شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به همراه بلدوزرهای نظامی به محله البستان در قدس اشغالی یورش بردند و یک مکان تجاری را در این محله ویران کردند. سه فلسطینی بازداشت و شمار دیگری از فلسطینیان بر اثر درگیری‌ها در محله بستان زخمی شدند.  

نظر شما