شناسهٔ خبر: 48210925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فلسطین|صهیونیست‌‎ها یک روستای دیگر را در کرانه باختری تخریب کردند

نظامیان صهیونیست با تخریب یک روستا در کرانه باختری منجر به آواره شدن ده‌ها شهروند فلسطینی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نظامیان رژیم صهیونیستی روستای "خربه حمصه" واقع در "الأغوار" در شرق کرانه باختری اشغالی را تخریب کردند.

روزنامه عبری هاآرتص نوشت که 60 فلسطینی بر اثر تخریب این روستا آواره شده و به دنبال مکانی برای اقامت می‌گردند.

"یاسر ابوکباش" یکی از ساکنان این روستا گفت: صهیونیست‌ها همه اموال ما را گرفتند و ارتش اسرائیل مانع از نزدیک شدن نهادهای حقوق بشری به ما شد.

رژیم صهیونیستی در سایه سکوت نهادهای بین المللی و حقوق بشری تاکنون صدها خانه متعلق به فلسطینی‌ها را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی تخریب کرده است.

به عقیده تحلیلگران رژیم صهیونیستی با تخریب مجدد منازل فلسطینی ها در قدس اشغالی، به دنبال ایجاد موج جدید یهودی سازی در سرزمین های اشغالی و گسترش شهرک سازی در این مناطق است.

رژیم صهیونیستی با بیرون راندن فلسطینی های ساکن کرانه باختری و قدس شرقی و غصب اراضی آنها، به ساختن شهرک‌ها برای اسکان صهیونیستها در آنها می پردازد. این اقدام صهیونیستها منجر به آواره شدن صدها شهروند فلسطینی شده است.

 جهاد اسلامی: اسرائیل به دنبال هدف قرار دادن پایگاه مردمی مقاومت است 

"خالد البطش" عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی با مجازات دسته جمعی فلسطینیان در نوار غزه به دنبال هدف قرار دادن پایگاه مردمی مقاومت بعد از نبرد سیف القدس است.

وی در گفت‌وگو با فلسطین الیوم بر اهمیت وحدت مواضع فلسطینیان و از بین بردن فرصت‌ها برای ضربه زدن اسرائیل به پایگاه مردمی مقاومت تاکید کرد.

البطش درباره تخریب منازل فلسطینیان گفت: رژیم صهیونیستی در جریان نبرد سیف القدس وحدت فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 1948 و پشتیبانی آن‌ها از مقاومت را مشاهده کرد، لذا این رژیم اکنون به دنبال نابود کردن ملت فلسطین است.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه اظهار داشت: سیاست تخریب منازل تلاش صهیونیست‌ها برای سرخورده کردن جوانان انقلابی و خنثی کردن عملیات‌های شبانه فلسطنیانیان و عملیات های مقاومت و از بین بردن روحیه جوانان فلسطینی در کرانه باختری است.

وی افزود: مقاومت همانگونه که توانست لیبرمن و نتانیاهو را سرنگون کند، خواهد توانست حکومت نفتالی بنت را نیز سرنگون کند.

 یورش ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالأقصی 

در خبری دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند که ده‌ها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست امروز در حالی که از حمایت پلیس این رژیم برخوردار بودند به مسجدالأقصی یورش برده و به پرسه زنی و عربده کشی در صحن‌های این مسجد مقدس پرداختند.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست در چارچوب تلاش‌های اسرائیل برای یهودی سازی شهر قدس صورت می‌گیرد. قدس این روزها شاهد کوچاندن اجباری شهروندان فلسطینی و ویران کردن منازلشان و همچنین بازداشت روزانه فلسطنییان است.

انتهای پیام/

نظر شما