شناسهٔ خبر: 48192188 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جلالی جواران:

شیوه‌نامه تدوین دوره‌های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی ابلاغ شد

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شیوه‌نامه تدوین دوره‌های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی در ۸ ماده و یک تبصره، به همراه فرمت مشخصات و محتوای آموزشی دوره‌های عالی آزاد تصویب و ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابلاغ شیوه‌نامه تدوین دوره‌های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی خبر داد.

وی افزود: این شیوه‌نامه در ۸ ماده و یک تبصره، به همراه فرمت مشخصات و محتوای آموزشی دوره‌های عالی آزاد، در جلسه ۲۷۱ شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی به تصویب رسیده و مکمل دستورالعمل اجرایی دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی (مصوب جلسه هیأت رئیسه این دانشگاه ۳۰ شهریورماه ۹۹) است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به تفویض اختیار تصویب محتوای دوره‌های آزاد به کمیسیون برنامه‌ریزی درسی استانی شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، انتظار می‌رود این موضوع در حداقل زمان ممکن و با بهترین کیفیت، در واحد‌های استانی بررسی و تعیین تکلیف شود.

جلالی جواران افزود: دوره‌های آزاد همان دوره‌های آموزشی غیر رسمی و غیر قابل تجمیع به دوره‌های مقطع‌دار است که با هدف تعلیم یک محتوای آموزشی خاص به مدت ۴ تا ۳۰ ساعت، به شیوه نظری، عملی و یا ترکیبی اجرا شده و موجبات افزایش دانش، مهارت و یا نگرش فراگیران را فراهم می‌کند. با توجه به طیف گسترده متقاضیان و مجریان این قبیل دوره‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرصت مناسبی برای اعتبار دهی آموزش‌های سازمانی، دوره‌های ضمن خدمت کارکنان، دوره‌های مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت، بازآموزی کارکنان تحت پوشش شرکت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات مختلف و همچنین آموزش سایر علاقمندان توسط با سابقه‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه مهارتی کشور ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: این مصوبه پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی صادر شده است و پس از تصویب برنامه دوره آموزش عالی آزاد در کمیسیون برنامه‌ریزی درسی استانی شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، باید در سامانه ساتب بارگذاری شود تا امکان انتخاب دوره مصوب، برای متقاضیان اجرای دوره فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: خوشبختانه امروزه رویکرد مردم و بازار کار به آموزش‌های کوتاه مدت مهارت افزا به جای آموزش‌های بلند مدت مدرک گرا می‌باشد و قشر جوان و جویای کار به جای مدرک‌گرایی به دنبال مهارت‌افزایی و ورود سریع به بازار کار هستند، از این رو با تلاش قابل تقدیر مجموعه این دانشگاه و خصوصاً دفتر آموزش‌های کوتاه مدت، شاهد پاسخگویی به هنگام و مطلوب به این نیاز‌های واقعی جامعه هستیم.

گفتنی است؛ علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر از مصوبات مذکور می‌توانند به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه به نشانی https://sto.uast.ac.ir/fa مراجعه کنند.

نظر شما