شناسهٔ خبر: 48169661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نفت وست تگزاس اینترمیدیت به بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ رسید

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در پی به توافق نرسیدن در نشست اوپک پلاس، بهای نفت سبک وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، در حالی که اختلاف اعضای سازمان کشور‌های صادر کننده نفت «اوپک» و شرکایشان در گروه موسوم به اوپک پلاس ممکن است به تولید محدود نفت در ماه‌های آینده منجر شود، بهای نفت در معاملات روز سه شنبه افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

بر این اساس قیمت نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اوت روز سه شنبه برای نخستین بار از نوامبر ۲۰۱۴ از مرز ۷۶ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه گذشت و تا ۷۶ دلار و ۹۸ سنت بالا رفت. حدود ساعت هشت و ۲۰ دقیقه به وقت گرینویچ قیمت این نفت خام مرجع با ۲.۲۲ درصد افزایش، ۷۶ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه بود.

این در حالی است که ادامه هیجدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) لغو شد.

نشست وزیران نفت وانرژی موسوم به ائتلاف اوپک پلاس که بامداد روز شنبه (۱۲ تیر) بدون نتیجه پایان یافته بود و قرار بود امروز (دوشنبه، ۱۴ تیر) ادامه یابد به علت بی‌نتیجه ماندن رایزنی‌ها لغو شد.محمد بارکنیدو، دبیرکل اوپک ضمن عذرخواهی در این باره گفت:تاریخ برگزاری نشست بعدی اعلام می‌شود.

‏آژانس بین المللی انرژی (IEA) با انتشار گزارشی پیش بینی کرد که پس از کاهش بی سابقه ‏‏۸.۶ میلیون بشکه‌ای در سال ۲۰۲۰، ‏تقاضای جهانی برای نفت امسال ۵.۴ میلیون بشکه در روز ‏ و سپس در سال آینده ۳.۱ ‏میلیون بشکه در روز ‏افزایش یابد. بدین ترتیب، میزان ‏تقاضا برای نفت در جهان به طور ‏میانگین به ۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه ‏در روز خواهد رسید. ‏

انتهای پیام/

نظر شما