شناسهٔ خبر: 67518107 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کار می خواهید؟ سراغ AI بروید

هوش مصنوعی، کلیدی برای شرکت ها و جویندگان کار

سرمایه گذاری قابل توجه نشان دهنده عزم محکم چین برای گنجاندن هوش مصنوعی در چارچوب اقتصادی خود است.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه بین الملل: روزنامه چاینا دیلی اخیرا مقاله ای با قلم «ژنگ یران» با عنوان «هوش مصنوعی، کلیدی برای شرکت ها و جویندگان کار» منتشر کرده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.
یکی از مدیران ارشد شرکت مدیریت حقوق و دستمزد و مدیریت سرمایه انسانی ایالات متحده آمریکا گفت: با پتانسیل و رشد بازار عظیم در کاربرد و توسعه هوش مصنوعی در چین، هم جویندگان کار و هم کارفرمایان باید آماده باشند از این موج عبور کنند.
«جسیکا ژانگ»، در جریان کنفرانس داووس ۲۰۲۴ در دالیان استان لیائونینگ گفت: پتانسیل و رشد پذیرش هوش مصنوعی در چین بسیار زیاد است. به همین دلیل چین نقش پیشرو در توسعه هوش مصنوعی در جهان را دارد.
شرکت تحقیقاتی بازار جهانی International Data Corp پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های هوش مصنوعی در منطقه آسی اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۶ به ۴۹.۲ میلیارد دلار برسد، با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۲۴.۵ درصد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶. چین در منطقه آسیا اقیانوسیه در هزینه‌های هوش مصنوعی پیشتاز است که ۵۸ درصد از کل استفاده ازهوش مصنوعی در زمینه های مختلف را به خود اختصاص می‌دهد. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۶ چین حدود ۲۶.۴ میلیارد دلار در زمینه هوش مصنوعی هزینه کند.


محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی نحوه انجام کار را تغییر می دهند و کارایی را در حال حاضر و آینده بهبود می بخشند

سرمایه گذاری قابل توجه نشان دهنده عزم محکم چین برای گنجاندن هوش مصنوعی در چارچوب اقتصادی خود است. محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی نحوه انجام کار را تغییر می دهند و کارایی را در حال حاضر و آینده بهبود می بخشند. این ابزارها، متخصصان منابع انسانی، مدیران و کارمندان را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه را به طور مؤثر و با اطمینان اتخاذ کنند.
بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه تحقیقاتی ADP در میان تقریباً ۳۵۰۰۰ کارگر بخش خصوصی در ۱۸ کشور انجام شده است، ۸۵ درصد معتقدند که هوش مصنوعی در دو تا سه سال آینده بر شغل آنها تأثیر خواهد گذاشت.
گزارش استعداد ۲۰۲۴ که توسط آژانس استخدام مستقر در شانگهای منتشر شده است، نشان می دهد که در ابتدای سال جاری تعداد مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی در چین ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و بخش هایی از جمله مالی، مراقبت های بهداشتی و تولیدی در حال تجربه تغییرات واضح هستند.

سال جاری ممکن است به یک سال موفقیت آمیز برای هوش مصنوعی تبدیل شود

برنامه ChatGPT توجه فوق العاده ای را به خود جلب کرده است. این مسیر توسعه فناوری و برنامه های هوش مصنوعی را تغییر می دهد، روند تعامل انسان و ماشین را تسریع می بخشد و به نقطه عطفی در تاریخ توسعه هوش مصنوعی تبدیل می شود. سال جاری ممکن است به یک سال موفقیت آمیز برای هوش مصنوعی تبدیل شود.
در حالی که برخی توسعه هوش مصنوعی را یک مزیت می دانند، برخی دیگر نگران جابجایی شغلی هستند. طبق گزارش ADP، کارگران دورکار و نسل‌های جوان به‌خصوص در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی به وظایف شغلی آنها کمک می‌کند یا جایگزین مشاغل آنها می شود، با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
«وانگ پنگ»، همکار پژوهشی در آکادمی علوم اجتماعی پکن در این ارتباط گفت: با هوش مصنوعی، ممکن است برخی از مشاغل سنتی با ماشین‌ها جایگزین شوند. به عنوان مثال برخی از وظایف ساده ورود داده و خدمات مشتری قبلاً با اتوماسیون جایگزین شده اند. در همین حال، مشاغل جدید - از جمله دانشمندان داده، مهندسان یادگیری ماشین و سایر حرفه‌هایی که به پیشینه فنی قوی و توانایی‌های نوآورانه نیاز دارند - در حال ظهور هستند.

توسعه هوش مصنوعی نحوه کار افراد را تغییر می دهد و دورکاری و کار انعطاف پذیر را رایج تر می کند

توسعه هوش مصنوعی همچنین نحوه کار افراد را تغییر می دهد، دورکاری و کار انعطاف پذیر را رایج تر می کند و انتخاب های بیشتری را برای کارگران ارائه می دهد. گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۵ در حالی که ممکن است ۸۵ میلیون شغل به دلیل اتوماسیون جابجا شود، ۹۷ میلیون نقش جدید ظاهر شوند که نشان دهنده تغییر در تقسیم کار بین انسان، ماشین و الگوریتم است. به گفته کارشناسان، این تغییر پارادایم بر نیاز به تکامل قابل توجه نیروی کار به جای کاهش نیروی کار تاکید دارد.
طبق نظرسنجی جهانی شاهد تغییرات نسلی قابل توجهی هستیم. طی پنج تا ۱۰ سال آینده، اعضای بیشتری از نسل Z وارد نیروی کار خواهند شد و تغییرات اساسی را برای حمایت از این کارگران به همراه خواهد داشت. شرکت‌ها باید آموزش مداوم، توسعه مهارت‌ها و نقش‌های کاری انعطاف‌پذیر را ارائه دهند تا همگام با تغییرات تکنولوژیک باشند.

نظر شما