شناسهٔ خبر: 48155062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار:

انجام کشت فصلی در خوزستان و تامین آب مورد نیاز محقق می شود

استاندار خوزستان گفت: به منظور جلوگیری از ورود فشار مضاعف بر کشاورزان، کشت فصلی که قول آن را داده بودیم بایستی به طور حتم انجام و آب مورد نیاز برای آن تامین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش های مختلف در حوضه رودخانه دز در محل سرسرای اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن اشاره به مواجه با خشکسالی شدید در سال جاری آبی و ممنوعیت کشت شلتوک در استان، اظهار کرد: تمام مسئولان ذیربط بایستی با هماهنگی و اقناع سازی کشاورزان از انجام کشت شلتوک توسط آنان جلوگیری کنند.

وی افزود: در عین حال کشت فصلی که قولش داده شده به طور حتم بایستی محقق و آب مورد نیاز آن تامین شود زیرا در این شرایط سخت، اگر بنا باشد کشت فصلی هم انجام نشود فشار مضاعفی بر کشاورزان وارد می شود که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بایستی مدیریت مصرف آب در استان به نحوی باشد که بخشهای مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشوند.

سلیمانی دشتکی، شرایط ناشی از محدودیت قابل ملاحظه ی منابع آبی را یادآرو شد و گفت: بایستی با کار کارشناسی همه جانبه نگر و تصمیمات عاقلانه و منطقی، این دوره را مدیریت کنیم.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده بخشی از خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ پرداخت شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا کشاورزان با توجه به خشکسالی شدید، در راستای اجرای مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند.

48 

نظر شما