شناسهٔ خبر: 48140401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

کاهش ۸۰ درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان

صاحب‌خبر - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بسته شدن مرزهای این استان گفت: در شرایط کنونی با کاهش حدود ۸۰ درصدی تعداد گردشگران روبه‌رو هستیم.
به گزارش ایلنا، بنابر اعلام مسئولان در روز گذشته دوازدهم تیرماه، ۹۲ شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته و ۱۸۳ شهر نارنجی شدند. همچنین ۱۷۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند. در این میان استان سیستان و بلوچستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و به گفته مسئولان همین امر سبب شد تا مرزها بسته شوند چراکه ما همجوار با پاکستان هستیم و احتمال انتقال بیماری زیاد است. علیرضا جلالزایی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان) درخصوص شرایطی که بسته شدن مرزها برای حضور گردشگران خارجی در این استان بوجود آورده است، گفت: شاهد شیوع پیک جدید ویروس کرونا هستیم و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بسته شده‌اند. البته طی ماه‌های گذشته ماهانه یک یا دو گردشگر خارجی داشتیم که بیشتر آن‌ها از مرز میرجاوه پاکستان وارد استان می‌شدند و توسط راهنمایان و کارگزار مقیم راهنمایی می‌شدند.
جلالزایی با اشاره به آنکه درحال حاضر به دلیل نداشتن پایانه مسافربری مناسب و عدم صرفه اقتصادی بخش گردشگری دریایی استان سیستان و بلوچستان فعال نیست، درخصوص حضور گردشگران داخلی در این استان گفت: در گذشته شاهد افزایش تعداد گردشگران داخلی بودیم که بیشتر آن‌ها طبیعت‌گرد بودند اما اکنون تعداد مسافران کاهش یافته. بیشتر مسافران از سمت بم و کرمان و ایرانشهر وارد استان می‌شدند و گاها از سمت بیرجند به سیستان و بلوچستان می‌آمدند اما اکنون با کاهش حدود ۸۰ درصدی تعداد گردشگران روبه‌رو هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما