شناسهٔ خبر: 48127342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

ركورد مصرف برق استان اردبيل شكسته شد

رویا اللهقلی پور

افزايش شديد دماي هوا در استان اردبيل به ويژه در مناطق شمالي استان و افزايش استفاده مردم از وسايل سرمايشي ركورد مصرف برق استان اردبيل را در دوازدهمين روز تابستان 1400 شكست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل در گفت و گو با بخش خبري 23 شبكه استاني اظهار داشت: سقف مجاز مصرف برق براي استان اردبيل 370 مگاوات بود كه ميزان مصرف 435 مگاوات ثبت شد.
"حسین قديمي" افزود: براي جبران اختلاف 65 مگاواتي سقف مجاز و مصرف برق استان، 45 مگاوات از طريق مديريت مصرف در بخش صنايع، كشاورزي و برخي مشتركان عمومي تامين شد و 20 مگاوات ناچار به اعمال خاموشي در برخي نقاط استان شديم.
وي با بيان به اينكه برنامه احتمالي خاموشي هر روز در سايت شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل به آدرس https//www.aped.ir درج مي‌شود، اظهار داشت: مشتركان مي‌توانند علاوه بر سايت شركت از طريق نصب اپليكيشن برق من، از برنامه احتمالي خاموشي جاري يا خاموشي‌هاي برنامه ريزي شده مطلع شوند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل با اشاره به پيش بيني هواشناسي استان و افزايش دما طي دو روز آينده، از هم استاني‌ها درخواست كرد با رعايت موارد ساده مديريت مصرف، اين شركت را در تامين برق پايدار ياري كنند.
قديمي تنظيم دماي كولر گازي روي 25 درجه و بالاتر، استفاده از دور كند كولر آبي، خاموش کردن لامپ‌هاي اضافي و عدم استفاده از لوازم برقي پرمصرف نظير اتو، جاروبرقي، ماشين لباسشويي و ماشين ظرفشويي را در ساعات پيك به ويژه 12 تا 18برشمرد و از مشتركان خواست استفاده از لوازم پرمصرف را به ساعات ابتدايي صبح يا آخر شب يا روزهاي تعطيل موكول کنند.
وي در پايان با بيان اينكه استخراج رمز ارز غيرمجاز تاثير مخربي بر لوازم خانگي ساير مشتركان دارد، از هم استاني‌ها خواست مراكزاستخراج رمز ارز غيرمجاز را از طريق سامانه 121 يا سامانكي پيامكي 1000421000121 اعلام کنند.

نظر شما