شناسهٔ خبر: 48085836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد:

موفقیت متخصصان داخلی در تولید کیت‌های تشخیص هویت

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با تلاش‌های دو کارشناس و متخصص موفق به تولید کیت‌های تشخیص هویت شدیم و تست نهایی آن‌ها طی 10 تا 15 روز آینده انجام می‌شود؛ پیش از این 100 میلیون تومان برای خریداری آن‌ها هزینه می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود قادی پاشا، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی و قانونی استان که صبح امروز در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد گفت: آزمایشگاه‌های کشور از نظر سم شناسی در سطح استانداردهای جهانی قرار دارند و 27 استان از این مزیت برخوردار بوده و در آن‌ها روش‌های قدیمی به کار گرفته نمی‌شود.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: ایران از نظر تکنولوژی سلولوژی و ژنتیک در سطح بین الملل نقش آفرین است و از توانایی بالایی در این زمینه برخورداریم.

وی ابراز کرد: در حوادثی مانند منا، هواپیمای اوکراینی و کشتی سانچی در مدت زمان کوتاه و بدون خطا موفق به تشخیص هویت شدیم و همین امر موفقیت و پیشرفت کشور در این زمینه را نشان  می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: می‌توان گفت مرکز تشخیص آزمایشگاهی کهریزک در خاور میانه در جایگاه نخست قرار دارد؛ ضمن اینکه در سراسر کشور 10 مرکز با استفاده از دستگاه‌های نوسن تشخیص هویت و آزمایشات ژنتیکی را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های دو کارشناس و متخصص موفق به تولید کیت‌های تشخیص هویت شدیم و تست نهایی آن‌ها طی 10 تا 15 روز آینده انجام می‌شود؛ پیش از این 100 میلیون تومان برای خریداری آن‌ها هزینه می‌شد.

وی اضافه کرد: پزشکی قانونی در اجرای عدالت به دستگاه قضا کمک می‌کند و از این رو وظبفه سنگینی  را برعهده دارد و باید با دقت و از تکنولوژی روز بهره ببرد.

قادی پاشا اظهار کرد: با تلاش‌های مدیرکل پیشین پزشکی قانونی استان قزوین زمان بررسی نمونه‌ها و سم شناسی از پنج و سه ماه به یک ماه کاهش پیدا کرد.

وی گفت: در حال تلاش هستیم تا یک دستگاه تخصصی در اختیار استان قزوین قرار گیرد که با تحقق این امر دیگر استان قزوین در این امر به تهران وابسته نخواهد بود و  نیازی به ارسال نمونه‌ها به تهران نیست؛ تحلیل 20 هزار دارو در 20 دقیقه ازجمله ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آید.

نظر شما