شناسهٔ خبر: 48072396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو حزب الله: لبنان تسلیم توطئه‌ها نخواهد شد

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان اعلام کرد آمریکا، غرب و کشور‌های عربی لبنان را محاصره کرده‌اند اما بیروت هرگز تسلیم توطئه آنان نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «محمود قماطی»، عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان و وزیر پیشین این کشور اعلام کرد فساد در دستگاه‌های داخلی غالب است و غارت، سرقت و کلاهبرداری دلیل اصلی بحرانی است که به آن رسیده‌ایم، اما این را نباید فراموش کنیم که آمریکایی‌ها، کشورهای غربی و عربی ما را محاصره کردند و پول ما را مصادره می‌کنند، از ورود ارز به لبنان جلوگیری می‌کنند و با تمام وجود ما را در فشار گذاشتند تا تسلیم شویم، اما ما هرگز تسلیم نمی‌شویم.

او طی مراسمی که به همت حزب‌الله برگزار شده بود از شهرداران منطقه «صیدا» و کمیته فوریت‌های بهداشتی و پزشکی که در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا در لبنان تلاش بسیاری کرده بودند، تقدیر کرد.

قماطی در ادامه گفت: ما به دنیا و به فساد در داخل کشور می‌گوییم که لبنان سقوط نخواهد کرد، اگر چنین شود حزب الله همه منافع شما را نابود می‌کند و اهداف شومی را که بدنبالش بودند را به خودتان برمی‌گرداند. حزب‌الله لبنان را ضعیف رها نمی‌کند.

قماطی افزود: امروز ما از مقامات و افراد مربوط به تشکیل دولت جز قلب‌هایی از سنگ، احساسات منجمد و وجدان‌های مرده چیز دیگری نمی‌بینیم. احساس مسئولیت در آن‌ها مرده است و فقط به دنبال فرقه‌گرایی و قدرت هستند.

او گفت: اولویت اول باید ملت، شهروندان و وطن باشد زیرا مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند تا در خدمت آن‌ها باشند نه اینکه مردم در خدمت نمایندگان باشند و ظلم به مردم به این ترتیب نباید ادامه یابد چون که مردم دیگر نمی‌توانند صبور باشند و تحمل کنند.

تشکیل دولت جدید در لبنان به نخست وزیری سعد الحریری به علت اختلاف بر سر وزرا و متخصص یا سیاسی بودن آنان، چندین ماه است که به تعویق افتاده و گویا لبنان دچار بن بست سیاسی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما