شناسهٔ خبر: 48042723 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر/ وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق تا پایان هفته

سازمان هواشناسی افزایش محسوس دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر را در برخی استان‌ها طی دو روز پایانی هفته و بارش‌های پراکنده طی سه روز آینده در مناطق را پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد شدید موقت، افزایش ابر و رگبار و رعد و رخ خواهد داد.

روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده علاوه بر مناطق فوق، در دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وزش باد شدید موقت، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

استان‌های ساحلی خزر از بعد از فردا و روز پنجشنبه شاهد کاهش نسبی دما و بارش پراکنده خواهند بود و در این مدت دریای خزر مواج است.
 
طی امروز تا پایان هفته در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت.
 
روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.
 
سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به تقویت توده هوای گرم در کشور، اعلام کرد: از اوایل وقت روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه افزایش محسوس دما و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر برای مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام، پیش بینی می‌شود که باعث گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی خواهد شد و صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب توصیه می‌شود
 
آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، حداکثر و حداقل دما در تهران ۳۸ و ۲۸ درجه خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما