شناسهٔ خبر: 48032295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی در خوزستان و ایلام/گردوخاک در شرق کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت پنج‌شنبه ۱۰ تیر تا اواخر وقت جمعه ۱۱ تیر افزایش محسوس دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام، پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی، وزش باد شدید موقت، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری علاوه بر مناطقی که ذکر شد در دامنه‌های البرز شرقی و خراسان شمالی وزش باد شدید موقت، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج است.

اصغری اضافه کرد: تا پایان هفته در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شرق کشور به ویژه زابل افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

* هشدار گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی در 2 استان

اصغری بیان کرد: از اوایل وقت پنج‌شنبه ۱۰ تیر تا اواخر وقت جمعه ۱۱ تیر افزایش محسوس دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام، پیش بینی می شود، اثر این مخاطره گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی خواهد بود، در این راستا توصیه می شود صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب در دستور کار باشد، همچنین در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در فضای باز از عینک طبی ضد اشعه، کلاه و غیره استفاده شود.

* شهرکرد خنک‌ترین شهر کشور

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۸ و ۲۸ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

نظر شما