شناسهٔ خبر: 48040684 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شمار سرمایه‌گذاران مزایده معدنی در خراسان رضوی افزایش یافت

۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی امسال برای واگذاری معادن غیرفعال در خراسان رضوی شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد توکلی روز معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی امسال برای واگذاری معادن غیرفعال در این استان شرکت کردند که در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

او افزود: ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال در اردیبهشت ماه گذشته با تصمیم دولت مبنی بر فعال کردن معادن غیرفعال در سطح کشور آزادسازی و مشمول مزایده عمومی شده است.  

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: سهم خراسان رضوی از این میزان ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، ۱۶۰ گواهینامه کشف معدن، ۲۸۴ پروانه اکتشاف معدنی و ۴۰۰ محدوده اکتشاف معدنی بوده است.  
توکلی بیان کرد: مجوز پیشین دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری معدن در چهارچوب آزادسازی اخیر سلب صلاحیت شده است؛ و گواهینامه‌های کشف معدن، سلب اولویت و مدارک دارندگان آن‌ها ابطال می‌شود تا همه معادن آزاد شده در قالب مزایده عمومی آماده جذب سرمایه‌گذار جدید شود.  

او تصریح کرد: نخستین مزایده امسال در همین چهارچوب برای ۳۵۸ محدوده معدنی غیرفعال آزادسازی شده، که عمده آن فلزی بود، برگزار شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: نتایج این مزایده که حضور و استقبال سرمایه‌گذاران در آن پرتعداد و چشمگیر بود، تا یک ماه دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

نظر شما