شناسهٔ خبر: 48036306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت ۳۷ هزار گیلانی در کنکور ۱۴۰۰

بزرگترین رقابت علمی کشور در استان گیلان تا دو روز دیگر با شرکت ۳۷ هزار داوطلب برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کنکور یکی از بزرگترین رقابت‌های علمی در کشور است که داوطلبان و متقاضیان ورود برای دانش آموختگی دانشگاه‌ها به ناچار باید در آن شرکت کنند.

علیرغم اینکه سال‌ها متولیان اجرای کنکور و تصمیم گیرندگان مردم در قوه مقننه، قول حذف یا تعدیل آن را داده‌اند اما همچنان این ماراتون علمی در کشور یکی از پر مبحث‌‌ترین‌ رویداد علمی است.

به گفته مسؤولان‌ برگزاری کنکور سراسری، ۳۷ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با یکدیگر برای تصاحب بهترین رشته در بهترین دانشگاه‌های کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اما با شمارش معکوس آغاز کنکور سراسری در گیلان تب و تاب آن و استرس‌های همیشگی نیز همچنان پای ثابت داوطلبین و خانواده‌های آن‌هاست.

متقاضیان و داوطلبین کنکور سراسری در گفت‌وگوهای خود با خبرنگاران می‌گویند شرایط بسیار سختی را در دو سال اخیر به سبب شیوع کرونا متحمل شده‌اند.

گروهی دیگر از داوطلبین کنکور سراسری نیز معتقدند هر نتیجه‌ای که بگیرند ماحصل تلاش‌های چندین ساله آنهاست و باید یا نتیجه را بپذیرند و یا برای به دست آوردن نتیجه بهتر تا یک سال دیگر تلاش‌های خود را مضاعف کنند.

عده‌ای دیگر از متقاضیان کنکور سراسری نیز می‌گویند در بالاترین سطح آمادگی برای شرکت در این رقابت ملی قرار دارند و بسیار به نتیجه آن امیدوارند.

یکی دیگر از دغدغه داوطلبین کنکور سراسری و خانواده‌های آنها شیوع کرونا و احتمال آلوده شدن آنها است.

مسؤولان‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین مسؤولان‌ برگزاری کنکور سراسری به داوطلبان و خانواده‌های آنها اطمینان داده‌اند که محل برگزاری آزمون را گندزدایی و ضدعفونی می‌کنند.

به گفته مسؤولان‌ سازمان سنجش، گروه آزمایشی هنر روز چهارشنبه، گروه آزمایشی انسانی و ریاضی و فیزیک روز پنج‌شنبه، گروه تجربی روز جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز روز شنبه وارد این رقابت می‌شوند.

بدون شک موفقیت داوطلبان در رقابت نفس‌گیر کنکور با همراهی خانواده‌های داوطلبان موثر است و می‌تواند نقشی اثرگذار در نتیجه کنکور سراسری داشته باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظر شما