شناسهٔ خبر: 48034584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رقابت ۲۴ هزار اردبیلی در کنکور سراسری/ پیشتازی دختران از لحاظ تعداد داوطلبان

معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کنکور سراسری امسال با حضور ۲۴ هزار و ۶۸۰ نفر داوطلب از ۹ تیر ماه به مدت چهار روز متوالی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ترحم مصری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور با حضور ۲۴ هزار و ۶۸۰ نفر داوطلب از ۹ تیر ماه به مدت چهار روز متوالی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوطلبانی که متقاضی تغییر در مشخصات ثبت شده خود هستند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های رفع نقص مستقر در دانشگاه محقق اردبیلی و یا نمایندگی‌ها در سایر شهرستان‌ها نسبت به اصلاح مشخصات خود اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در پنج گروه آزمایشی مختلف برگزار خواهد شد که در گروه آزمایشی تجربی ۴۸ درصد، زبان‌های خارجی ۱۲ درصد، علوم انسانی ۲۶ درصد و علوم ریاضی و هنر ۶ درصد داوطلبان حضور دارند و به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور ۶۰ درصدی داوطلبان در شهرستان اردبیل تصریح کرد: به طور میانگین حدود ۵۹ درصد داوطلبان امسال را دختران و ۴۱ را پسران تشکیل می‌دهند.

مصری با بیان شرایط کرونایی حاکم بر جامعه گفت: کنکور سراسری امسال همانند آزمون‌های برگزار شده سال گذشته، با رعایت تمامی موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری مناسب فیزیکی طی چهار روز به طور جامع برگزار خواهد شد و داوطلبان و خانواده‌های آنان نگران موارد بهداشتی نباشند.

انتهای پیام/3463/

نظر شما