شناسهٔ خبر: 48009666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت زیره در دامغان/ بیش از ۸۰ تن محصول برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه سطح زیر کشت زیره در این شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافت، گفت: امسال بیش از ۸۰ تن زیره از زمین‌های زراعی شهرستان دامغان برداشت شد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر امامیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت محصولات کم‌آب‌بر و ارزآور کشت زیره در سطح ۱۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان دامغان انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ تن زیره از زمین‌های زراعی مناطق دامنکوه فرات و حومه شهرستان دامغان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: با توجه به نظارت‌های انجام‌شده در زمان کاشت، داشت، ضدعفونی بذر، مدیریت علف‌های هرز، تغذیه بهینه مزارع و عدم بارندگی بهاره عملکرد محصول زیره در این شهرستان به ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

امامیون گفت: امسال از طریق حمایت‌های بانکی اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت و ارائه دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی برگزاری دوره‌های ترویجی آموزشی برای کارشناسان زمینه توسعه این گیاه ارزشمند با نیاز آبی کم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کشت محصول زیره امسال حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، افزود: کشت محصول زیره با توجه به فصل رشد (زمستان و بهار) و قابلیت کشت و کار در مناطق مختلف شهرستان دامغان و عدم تلاقی فصل کشت زیره سبز با فصل کاری دیگر محصولات و همچنین به‌عنوان گیاه وجینی در پاک‌سازی علف‌های هرز مورد استقبال بهره‌برداران قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: با توجه به ارزش اقتصادی بالای این محصول تولیدی و قابلیت عرضه در بورس با کمترین نوسانات قیمت سبب اطمینان خاطر کار کشاورزان از فروش محصول شده؛ به‌طوری‌که زیره سبز به‌عنوان یک گونه معرفی‌شده در الگوی کشت پاییزه شهرستان است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما