شناسهٔ خبر: 48006230 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز به کار «پایگاه تابستانی من» در شاد از امروز/ثبت‌نام بیش از یک میلیون دانش‌آموز

فاطمه اسماعیلی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز به کار پایگاه‌های تابستانی از امروز خبر داد و گفت: امروز در صفحه اول شبکه شاد، "پایگاه تابستانی من" افتتاح شد. تا کنون فقط در سامانه همگام بیش از یک میلیون دانش آموز ثبت نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی برای نشاط، شادابی و امید آفرینی در بین دانش آموزان با بیان اینکه اوقات فراغت مهمترین بستر برای رشد و شکوفایی جسمی و معنوی و تقویت هویت دینی و ملی است اظهار کرد: امروز این برنامه در سطح کشور آغاز می‌شود و یکی از مهمترین برنامه‌های آموزش و پروش است که با کمک بخش‌های داخلی و بیرونی شکل می‌گیرد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در شرایط سخت کرونایی از سوی آموزش و پرورش و در راستای استمرار جریان تربیت صورت می گیرد. با توجه به تجربه سال گذشته، امسال را با برنامه‌تر، به موقع، فناورانه‌تر و هم افزایانه‌تر  برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز در صفحه اول شبکه شاد، "پایگاه تابستانی من" افتتاح شد گفت: فعالیت دانش آموزان در این فضا شروع شده و فعالیت‌ها و قابلیت‌های جدیدی نیز در حال بارگذاری است. یک اتفاق جدید دیگری که رخ داده این است ک سامانه همگام را به شبکه شاد متصل کردیم که حکایت از ارتقای حوزه فناوری در بر نامه‌ریزی‌های مختلف دارد.

کاظمی به اتصال ۱۵۰ مسجد فعال و برتر به سامانه اوقات فراغت نیز اشاره کرد و افزود: شعار برنامه‌های تابستانی امسال، «هردانش آموز، یک نقش اجتماعی و یک مهارت» است. فعالیت‌ها در بستر شبکه شاد شکل می گیرد و به صورت محدود اگر بتوانیم با رعایت پروتکل‌ها برخی را هم حضوری برگزار می‌کنیم.

وی افزود: از اول تیرماه با ایجاد پایگاه‌ها، فعالیت‌های تابستانی را رسما شروع کردیم و تا کنون فقط در سامانه همگام بیش از یک میلیون دانش آموز ثبت نام کرده‌اند که بدون احتساب ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی است. کلاس‌های اوقات فراغت رسما از امروز و تا شنبه آتی در کل کشور آغاز به کار خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش استفاده کنیم گفت: برای امسال ۲۵ هزار پایگاه تابستانی پیش بینی کرده بودیم که اکنون به ۳۰ هزار پایگاه رسیده است. برنامه‌های اوقات فراغت را در پنج محور و ۱۰۰ سرفصل طراحی کرده‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما