شناسهٔ خبر: 48003516 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درس تعهد هندی‌ها به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک/ سفر مسئولان به توکیو ممنوع!

با وجود اینکه برخی رشته‌ها تلاش می‌کنند همراه تیم مربی اختصاصی به المپیک اعزام کنند اما در این بین حضور برخی، کار را برای تیم‌ها سخت کرده است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کمتر از یک ماه به المپیک توکیو زمان باقی مانده و در این مدت، کشورهای مختلف در تلاش هستند تا با بالاترین آمادگی در این بازی‌ها شرکت کنند.

با توجه به شیوع کرونا، برگزاری المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد و با وجود اینکه کمیته برگزاری بازیها و کمیته بین‌المللی المپیک تاکید به برگزاری مسابقات دارند اما باز هم انتقادات و مخالفت‌هایی از سوی شهروندان ژاپنی و کادر پزشکی مطرح شده است.

* تفاوت المپیک توکیو با سایر بازی‌های تابستانی

به دلیل وضعیت خاصی که جهان با آن روبه‌روست، المپیک توکیو تفاوت اساسی با دیگر المپیک ها در ادوار گذشته دارد‌ که می‌توان به عدم حضور تماشاگران خارجی به عنوان مهمترین تفاوت اشاره کرد.

رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت تردد، کاهش تعداد نمایندگان کشورها و ... از مواردی است که ژاپنی‌ها تاکید به اجرای آن دارند و همه این درخواست‌ها را با کشورهای مختلف در میان گذاشته‌اند.

* کاهش نمایندگان کشورها در المپیک

یکی از مواردی که کمیته برگزاری بازی‌های توکیو به آن اشاره کرده، محدودیت حضور مقامات و نمایندگان کشورها است؛ به طوری که بارها در خبرهای مختلف و رسانه‌ها این موضوع اطلاع‌رسانی شده است.

کمیته برگزاری بازی‌ها تاکید دارد به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، کشورها و فدراسیون‌های بین‌المللی با تعداد کمتری از مقامات خود در المپیک شرکت کنند. براساس گزارشات منتشر شده، توکیو در صدد کاهش ۲۵ هزارنفر دیگر از مقامات است که در صورت دستیابی به آن، تعداد شرکت‌کنندگان خارجی در المپیک به ۵۳ هزار نفر کاهش می‌یابد.

* وقتی هندی‌ها الگو می‌شوند

یکی از کشورهایی که به این موضوع اهمیت داده و می‌تواند برای برخی از کشورها از جمله ایران الگو باشد، هند است. کایرن ریجیجو وزیر ورزش هند در توئیتی اعلام کرد هیچ مقام رسمی از وزارت ورزش این کشور در کادر المپیک حضور نخواهد داشت.

وزیر ورزش هند تاکید کرده که این کشور در تلاش است تا کادر حمایتی بیشتر مانند مربی، فیزیوتراپ و پزشک برای عملکرد بهتر ورزشکاران همراه کاروان اعزام کند.

* تلاش مقامات ایرانی برای رفتن به توکیو

نگاهی کوتاه به صحبت‌های وزیر ورزش هند نشان می‌دهد چقدر تاکید این کشور برای بهبود عملکرد ورزشکاران در المپیک است؛ در حالی که در ایران برخی از مسئولان بیشتر از ورزشکاران برای حضور در المپیک تلاش می‌کنند.

اگرچه مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌اند افرادی غیر ورزشی در المپیک حضور نخواهند داشت اما در این بین حضور وزیر، معاونان وزارت ورزش، روسای فدراسیون‌ها و نواب رئیس را نباید فراموش کرد که برای شرکت در المپیک تلاش می‌کنند. هم اکنون، کادر اعزامی کمیته ملی المپیک هم فهرستی غیرضروری را نشان می دهد که این سفر را به گشت  گذار تبدیل می کند.

با وجود اینکه دولت در زمان المپیک دچار تغییرات خواهد شد اما برنامه‌ریزی‌ها برای حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و معاونانش در المپیک برنامه‌ریزی شده که نباید فراموش کرد این حضور چقدر برای ورزش کشور بار مالی مانند حق ماموریت، اسکان، تغذیه و ... خواهد داشت. این در حالی است که برخی رشته‌ها نمی‌توانند کادر خود را به صورت کامل در المپیک داشته باشند یا برای حضور یک مربی به خواهش و تمنا افتاده‌اند.

البته حضور مقامات ورزشی در المپیک منعی ندارد اما زمانی که برخی از رشته‌ها نمی‌توانند کادر خود را به صورت کامل در المپیک داشته باشند یا وقتی جای خالی کادر فنی و خدماتی احساس می‌شود، به نظر می‌رسد دلیلی برای جایگزینی رئیس فدراسیون یا معاون وزیر نیست.

انتهای پیام/

نظر شما