شناسهٔ خبر: 48064812 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فناوری‌های ژاپن برای المپیک؛ رونمایی از ربات‌های خوشامدگو تا اتومبیل‌های خودران

ژاپنی‌ها برای برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو و همین طور اطمینان از امنیت ورزشکاران تکنولوژی‌های خوبی ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، بالاخره بعد از یک سال تعویق بازی‌های المپیک توکیو از اول مرداد آغاز خواهد شد اما یک چیز قطعی است؛ این بازی‌ها قرار است المپیک و پارالمپیکی باشد که مانند آن قبلاً هرگز دیده نشده است.

این بازی‌ها در شرایط بحران کرونا برگزار خواهد شد و سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است: برای ورزشکارانی که در دهکده المپیک وارد حباب می‌شوند، بازی‌ها واقعاً چگونه خواهد بود؟

* بازی ایمن و استقبال ربات‌ها

به نظر می‌رسد در سازماندهی بی‌نظیر بازی‌های المپیک و پارالمپیک در شهری بزرگ مانند توکیو، فناوری کمک بزرگی است. این امر خصوصاً در حمل و نقل مشهود است و بسیاری از ورزشکاران می‌توانند این تجربه دست اول را کسب کنند.

شرکت‌هایی مانند تویوتا در صف اول این ویترین فناوری ایستاده‌اند. این را تصویر کنید: به جای رانندگی و تماس با رانندگان محلی، ورزشکاران از طریق کنترل از راه دور استفاده از وسایل نقلیه خودران را تجربه می‌کنند.

 

این وسیله نقلیه که به شکل مکعب و شبیه به اتوبوس کوچک است امکان دسترسی حتی برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند را فراهم خواهد کرد. ورزشکارانی که در اطراف توکیو سفر می‌کنند از وسیله‌ای استفاده خواهند کرد که مجهز به آخرین فناوری است.

در سطحی کوچکتر، تویوتا ربات‌هایی را طراحی کرده که برای استقبال از ورزشکاران با لبخند در مکان‌های مختلف قرار گرفته‌اند. این ربات‌ها از راه دور کنترل می‌شوند.

 

* تجربه سراسری تماشای المپیک در جهان 

در حالی که ورزشکاران در حباب زندگی خواهند کرد و تماشاگران خارجی اجازه حضور در المپیک را ندارند، ژاپن گام دیگری در توسعه فناوری برداشته است اما این فناوری می‌تواند تجربه ورزشکاران و هواداران را بهبود ببخشد؟

به عنوان مثال، کمیته برگزاری بازی‌های توکیو قرار است طیف وسیعی از رویدادها از جمله مراسم افتتاحیه و اختتامیه را از طریق Intel True VR ارائه دهد. این فناوری در هر جایی که پخش‌کننده‌های بین‌المللی دارای حق پخش باشند این شرایط را فراهم می‌کند تا تجربه‌ای همه‌جانبه شکل بگیرد و همه جهان بتوانند این رویداد را ببینند.

به طور وسیع‌تر، توکیو ۲۰۲۰ قرار است اولین دوره‌ای باشد که به صورت زنده در 4K HDR تولید می‌شود. شبکه ژاپنی NHK یک بسته محتوا را با کیفیت 8K و کیفیت بصری فوق‌العاده ارائه می‌دهد که اکثرا آن را هرگز تجربه نکرده‌اند.

* تکنولوژی برای مقابله با کرونا 

علاوه بر نصب برنامه‌های مختلف در تلفن همراه، روش‌های خلاقانه دیگری هم وجود دارد که در آن فناوری ژاپنی به مقابله با کرونا کمک خواهد کرد. RIKEN وFujitsu fugako، در حال حاضر قدرتمندترین فناوری در جهان هستند که برای ایمن‌سازی ورزشکاران و شرکت کنندگان در صورت لزوم شبیه‌سازی می‌کنند.

 

در سطح کلی‌تر، دوربین‌های امنیتی پیشرفته توسط پاناسونیک به اطمینان از امنیت ورزشکاران کمک می‌کنند. این سیستم فناوری همچنین برای تجزیه و تحلیل از جمله شناسایی چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری‌ها در رویدادهای مختلف مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

* طراحی فناوری‌های منحصر به فرد 

نمونه دیگری از فناوری که باعث می‌شود جهان کمی بیشتر به هم متصل شود، در نوامبر سال ۲۰۲۰ توسط شهر اوبه در استان یاماگوچی ارائه شد. با استفاده از ربات‌های آواتار، یک ورزشکار پارالمپیکی از ماداگاسکار به طور واقعی از شهر بازدید کرد. وی با یک ربات در حال حرکت بود  که در همان زمان صدای تشویق کودکان محلی را می‌شنید. این ورزشکار  حتی از یک موزه محلی نیز بازدید کرد.

علاوه بر این، فرصت های آنلاین دیگری هم وجود دارد که ورزشکاران المپیک و پارالمپیکی می‌توانند هنگام ورود به ژاپن در طول بازی‌ها منتظر آن باشند. با ارائه فناوری‌های ژاپنی امکان بازدید مجازی از موزه‌های ملی ژاپن فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما