شناسهٔ خبر: 47999321 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عفو بین‌الملل: پلیس رژیم صهیونیستی انواع تخلف را علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود

سازمان عفو بین‌الملل با ارائه مستنداتی پلیس رژیم صهیونیستی را به انواع تخلف، شکنجه و بد رفتاری با فلسطینیان متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل پلیس رژیم صهیونیستی را به استفاده از نیروی بیش از حد بی رحمانه علیه معترضان صلح طلب فلسطینی در شرق  قدس اشغالی متهم کرد.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل آمده است: «پلیس (رژیم) اسرائیل انواع  تخلف را علیه فلسطینیان در فلسطین اشغالی و شرق قدس از جمله استفاده از نیروی غیرقانونی علیه معترضان صلح طلب، دستگیری‌های گسترده و شکنجه و سایر بدرفتاری با دستگیرشدگان را مرتکب شد.»

سازمان عفو ​​بین‌الملل پس از استماع شاهدان و تجزیه و تحلیل ۴۵ فیلم و سایر رسانه‌های دیجیتال و همچنین مستندات خشونت رژیم صهیونیستی که منجر به جراحت صدها فلسطینی و کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله شد، تاکید کرد که اقدامات پلیس این رژیم خلاف قانون و همراه با تبعیض بوده است.

طبق گفته عفو بین‌الملل، پلیس رژیم صهیونیستی نتوانست از شهروندان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی  برابر حملات گروه‌های برتری طلب صهیونیست محافظت کند.

این سازمان در بیانیه خود افزود: «پلیس برای پراکنده کردن تظاهرات فلسطینیان برابر اخراج اجباری در شرق قدس و همچنین حمله به غزه از نیروی بیش از حد استفاده کرد، در حالی که برتری طلبان صهیونیست اجازه داشتند آزادانه تظاهرات را سازماندهی کنند.»

«صالح حجازی»، معاون سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه  ابراز داشت: «شواهد جمع آوری شده توسط عفو بین‌الملل تصویری نفرت انگیز از تبعیض و استفاده از زور بیش از حد بی رحمانه پلیس (رژیم) اسرائیل علیه فلسطینیان در شرق قدس اشغالی را نشان می‌دهد.»

وی گفت: «با چند شهروند صهیونیست که دستگیر شدند، با ملایمت بیشتری برخورد شد. برتری طلبان همچنان در حالی که فلسطینیان با سرکوب روبرو هستند، به تظاهرات ادامه می‌دهند. در حالیکه پلیس موظف است از همه افراد محافظت کند، اما در عوض، اکثریت قریب به اتفاق فلسطینی‌ها دستگیر شدند. این سرکوب تبعیض آمیز به عنوان اقدامی تلافی جویانه و برای درهم شکستن تظاهرات طرفداران فلسطین تنظیم شد.»

عفو بین‌الملل پس از تحقیقات خود از کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که تخلفات پلیس رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

این در حالی است که وزارت دارایی رژیم صهیونیستی با خرید سلاح‌ها و تجهیزات از جمله بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای نیروهای امنیتی موافقت کرده است. مأموران رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته بیشتر تجهیزات ضد شورش خود را در درگیری‌های شهرهای ۱۹۴۸ مصرف کرده‌ و با کمبود تجهیزات مواجه هستند.

یک منبع در پلیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت که آرامش نسبی فعلی موقتی است و از این به بعد هرگونه درگیری و بحران امنیتی به خصوص در اطراف مسجدالاقصی و همچنین شهرهایی مناطق اشغالی ۱۹۴۸ نیاز به تجهیزات جدید دارد.

درگیری مسلمانان و صهیونیست‌ها در شهرهای مناطق اشغالی ۱۹۴۸ همزمان با جنگ غزه که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت آغاز و ۱۱ روز به طول انجامید، به بزرگترین نگرانی رژیم صهیونیستی تبدیل شد و بسیاری کارشناسان خطر این درگیری‌ها را بیش از موشک‌های مقاومت قلمداد کردند. مقامات صهیونیستی نیز اذعان کردند که این درگیری‌ها برای رژیم خطر موجودیتی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما