شناسهٔ خبر: 48000138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عفو بین الملل:

رژیم صهیونیستی انواع تخلفات را علیه معترضان فلسطینی مرتکب می شود

سازمان عفو بین الملل پلیس رژیم صهیونیستی را به ارتکاب انواع تخلفات علیه تظاهرات کنندگان فلسطینی در فلسطین اشغالی و قدس شرقی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان عفو بین الملل پلیس رژیم صهیونیستی را به بکارگیری نیروی بیش از حد علیه تظاهرات کنندگان فلسطینی در قدس اشغالی متهم کرد.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است: پلیس اسرائیل انواع تخلف از جمله استفاده از نیروی غیرقانونی علیه معترضان صلح طلب، دستگیری گسترده و شکنجه و بدرفتاری با دستگیرشدگان را علیه فلسطینی ها در فلسطین اشغالی و قدس شرقی مرتکب شده است.

سازمان عفو بین الملل پس از استماع شاهدان و تجزیه و تحلیل ۴۵ فیلم و سایر رسانه های دیجیتال و همچنین مستندسازی خشونت رژیم صهیونیستی که منجر به زخمی شدن صدها فلسطینی و شهادت یک جوان ۱۷ ساله شد، تاکید کرد که اقدامات پلیس رژیم صهیونیستی سرکوبگرانه و تبعیض آمیز بوده است.

به گفته عفو بین الملل پلیس رژیم صهیونیستی نتوانسته است از شهروندان فلسطینی در برابر حملات پیش بینی شده گروه های برتری طلب صهیونیست محافظت کند.

این سازمان افزود: پلیس برای پراکنده کردن تظاهرات فلسطینی ها علیه اخراج اجباری از قدس شرقی و همچنین حمله به غزه از نیروی غیرضروری و بیش از حد استفاده کرده است در حالی که برتری طلبان یهودی اجازه داشتند آزادانه تظاهرات را سازماندهی کنند.

«صالح حجازی» معاون مدیر عفو بین الملل در خاورمیانه گفت: شواهد جمع آوری شده توسط عفو بین الملل تصویری نفرت انگیز را از تبعیض و زور بیش از حد بی رحمانه پلیس علیه فلسطینی ها در فلسطین اشغالی و قدس شرقی نشان می دهد.

وی افزود: با چند شهروند یهودی اسرائیلی که دستگیر شدند با ملایمت بیشتری برخورد شد. برتری طلبان یهودی همچنین در حالی که فلسطینی ها با سرکوب مواجه هستند به تظاهرات ادامه می دهند. پلیس موظف است از همه افراد چه یهودی و چه فلسطینی محافظت کند. در عوض اکثریت قریب به اتفاق بازداشت شدگان فلسطینی بودند. این سرکوب تبعیض آمیز به عنوان اقدامی تلافی جویانه و ارعاب برای در هم شکستن تظاهرات طرفداران فلسطینی تنظیم شد.

نظر شما