شناسهٔ خبر: 47995518 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با امضای سه تفاهمنامه بین وزارت راه و معاونت علمی ریاست جمهوری:

ساخت پارک‌های فناوری در شهرهای جدید توسعه می‌یابد

تهران- ایرنا- با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سه تفاهم‌نامه همکاری برای اختصاص زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک‌های فناوری در شهرهای جدید به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراسم مبادله سه قرارداد و یادداشت تفاهم امروز (شنبه پنجم تیرماه) با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. 

تفاهم نامه واگذاری ۴۰۰ هکتار اراضی الحاقی به پارک علم و فناوری پردیس، مشارکت در احداث شهرک دانش بنیان (شهرک فردوس پردیس) و احداث پارک علم و فناوری در شهر جدید پرند، قراردادها و یادداشت‌های تفاهمی بودند که در این مراسم منعقد شد.

«محمد اسلامی» درباره جزییات سه تفاهنامه منعقد شده با معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، با توجه به استعدادی که در مردم کشور وجود دارد، اجنتاب ناپذیر و جزو سیاست‌های کلان نظام است. به همین دلیل وزارت راه در جهت ایجاد زیر ساخت و کمک به پیشرفت پارک‌های علم و فناوری اهتمام ویژه دارد.

وی گفت: امروز تفاهمنامه‌ای را با معاونت علمی ریاست جمهوری امضا کردیم که در راستای سیاست کلی نظام است تا پارک فناوری پردیس به ترکیبی از شهر مسکونی فاخر برای پژوهشگران تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در گذشته فقط یک زمین برای پارک فناوری پردیس تخصیص دادیم و در سال گذشته ۳۷۰ هکتار دیگر و امروز ۲۸۰ هکتار به آن اضافه کردیم.

 اسلامی توضیح داد: طی تفاهمنامه امروز ۸۰۰ هکتار دیگر را برای ساخت شهرک فردوس در پردیس اختصاص دادیم تا با اختصاص محلی برای سکونت، جذب نخبگان داخل و خارج تسهیل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای سایر شهرهای جدید هم در پرند و هشتگرد این برنامه وجود خواهد داشت و توسعه شهرک‌های تخصصی که فعالیت و سکونت را توامان داشته باشد، از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است.

نظر شما