شناسهٔ خبر: 47993529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

2500 برنامه در هفته حقوق بشر آمريكايي

نشست خبري نصرت الله لطفي، قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور، صبح امروز (شنبه 5 تير) با موضوع اعلام برنامه هاي هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمريكايي برگزار شد.

صاحب‌خبر -  به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نصرت الله لطفي قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبري هفته بازخواني و افشاي حقوق بشر آمريكايي كه صبح شنبه 5 تیرماه 1400 در ساختمان مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد با تسليت درگذشت دو خبرنگار خبرگزاري هاي ايسنا و ايرنا و 5 تن از سرباز معلمان و آرزوي شفاي عاجل براي مصدومان اين دو حادثه به موضوع نشست پرداخت و گفت: حقوق بشر يك واژه خيلي خوب، ايده آل و همگان پسند است كه با ويژگي هاي جهانشمول و تبعيض ناپذير از ابتدايي ترين و اساسي ترين حقوق همه انسان ها به واسطه انسان بودن است. اگر بخواهيم به آن بپردازيم؛ تمدن غرب داراي كارنامه اي سياه و سنگين در زمينه حقوق بشر است.

وي افزود: متأسفانه اين واژه در حوزه اجتماعي و سياسي به وسيله اي براي اهداف و اغراض شيطاني با تحريف و سواستفاده از آن تبديل شده است. تمدن غرب داراي كارنامه بسيار سياه و ننگين در حقوق بشر در 5 قرن استثمار و غارت جهانيان است و در رأس همه اين ناقضان حقوق بشر، شيطان بزرگ، آمريكا قرار دارد كه منفورترين دولت ناقض حقوق بشر و دشمن شماره يك بشريت و حقوق بشر، چه در داخل خاك آمريكا عليه شهروندان و چه در عرصه بين الملل است؛ از قتل عام سرخپوستان در قرن 19 تا سياه پوستان، به آتش كشيدن 80 زن و مرد و كودگ از فرقه داوديان، تا جنايات و كشتار در عرصه بين المللي همچون تهاجم نظامي، تحريم هاي ظالمانه، كشتار جمعي، طراحي كودتاها در ده ها كشور به ويزه در منطقه غرب آسيا و مشخصا در ايران اسلامي.

این مقام مسئول با اشاره به تحريم هاي دارو توسط دولت آمريكا براي مردم ايران در سال هاي اخير گفت: اقدامات ضد حقوق بشري آمريكا عليه ايران تنها محدود به سال هاي اخير و در قالب تحريم هاي ظالمانه كه مصداق نسل كشي است، نيست بلكه از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، از كودتاي 28 مرداد 1332 تا 13 آبان سال هاي 1343 و 1356 و كشتار دانش آموزان و دانشجويان، فاجعه 17 شهريور، 17 هزار شهيد ترور، شهادت رئيس جمهور و نخست وزير، شهداي محراب و جنگ 8 ساله را در برمي گيرد و با واسطه يا بي واسطه، در نقش عامل مستقيم يا حامي، آمريكا در همه اين جنايات نقش داشته و مي توان رد اين نقش امريكا را احصا و تبيين كرد.

لطفي گفت: اين ايام بيشتر براي بزرگداشت شهداي فاجعه 7 تير در نظر گرفته شده بود لكن در سال هاي اخير براي يك هدف والاتر تغيير عنوان داده شد و بنا شد در كنار زنده نگه داشتن ياد اين شهدا و ادامه راه آنها، هدف مهمتري تعقيب شود تا از اين مناسبت ها و فرصت ها و وقايع دردناك براي تبيين، روشنگري و بصيرت افزايي استفاده شود تا نسل كنوني در ايران اسلامي و جهانيان ناقضان اصلي حقوق بشر را كه با شعار دروغين مدعي حقوق بشر بودن، مدافعان واقعي حقوق بشر را تحت فشار مي گذارند، بشناسند.

وي اظهار كرد: ايران اسلامي هم قرباني اقدامات رذيلانه تروريستي از سوي تروريست ها و در رأس آن آمريكا قرار دارد و هم حقوق اوليه ايرانيان از سوي آمريكايي ها نقض شده است و حداقل در اين سال ها همه مردم ايران آثار تحريم هاي ظالمانه همه جانبه آمريكا را در كنار ساير توطئه ها و فتنه ها را لمس كرده اند.

لطفي بيان كرد: اين بازه زماني يك هفته اي (6 تا 12 تير) يك نماد و نمونه اي از اقدامات ضد حقوق بشري آمريكاست كه بايد در يك روند ساليانه در حوزه رسانه و مجامع بين المللي و همه فرصت هاي پيش رو بايد در حوزه حقوق بشر از آمريكا مطالبه گر باشيم و ادعاي دروغين مدافع حقوق بشر بودن آمريكا را به چالش بكشيم نه اينكه صرفا به ضد حقوق بشر بودن متهم شويم و از موضع دفاع از خود وارد عمل شويم ولذا بايد با دست پر و با مصاديق و اسناد غير قابل انكار قدرت شيطاني آمريكا را به چالش بكشيم.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور ابراز كرد: اين هفته از مناسبت 6 تيرماه 1360 و سوء قصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در مسجد ابوذر تهران آغاز مي شود كه الحمدلله اين توطئه ننگين گروهك فرقان به سرانجام نرسيد و امروز ما از نعمت رهبري و ولايت ايشان بهره مند هستيم. 7 تير 1360 و 1366 ديگر جنايت امريكايي ها عليه ايران است كه در 7 تير 1360 فاجعه دردناك و هولناكي رخ داد و جمعي از مقامات رده بالاي كشورمان از قواي سه گانه از جمله آيت الله شهيد بهشتي و 72 تن از ياران شان با انفجار بمب در محل جلسه به شهادت رسيدند كه اين جنايت به دست منافقين انجام شد كه امروز حاميان آنها آمريكا و غربي ها هستند و پناهگاه اين تروريست هاي خون آشام هستند. در 7 تير 1366 نيز چهار نقطه پر ازدحام يك شهر آماج حملات شيميايي قرار گرفت و 8025 نفر از بازماندگان آن حادثه همچنان در حال تحمل زجر و سختي هاي آن بمباران هستند و در همان دقايق اوليه اين بمباران 130 كودك و زن و مرد به شهادت رسيدند. مدعيان حقوق بشر در اين فاجعه كجا بودند؟ چه دفاعي از اين مظلومان كردند؟ چه اقدامي براي محكوميت اين جنايت كردند؟ كه البته هيچ محكوم هم نكردند.

لطفي افزود: اگرچه اين جنايت به ظاهر توسط رژيم بعث صدام رقم خورد، اما آمريكايي ها جز مشوق صدام بودند؟ آيا در رأس حاميان صدام جز آمريكايي ها بودند؟ امروز هم در منطقه، فلسطين و يمن آمريكايي ها در رأس حاميان اصلي رژيم كودك كش صهيونيست ها و سعودي هاي جنايتكار قرار دارند.

وي بيان كرد: در 8 تاير 1360 نيز سالروز ترور شهيد كچويي، رئيس وقت سازمان زندان ها و اولين رئيس زندان اوين پس از انقلاب، است كه يك چهره مذهبي، حزب اللهي و اخلاقي است و بيشترين نقش را در تواب سازي زندانيان سياسي ايفا كرد و از او به عنوان «پدر توابين» نام برده مي شد. جنايت ديگر شهادت شهداي محراب است كه 11 تير 1361 كه در اين بازه قرار دارد شهادت آيت الله صدوقي است.

لطفي يادآور شد: آخرين مناسبت نيز اقدام بي واسطه و مستقيم آمريكا در سرنگون كردن هواپيماي مسافربري با شليك دو موشك از ناو جنگي و به شهادت رسيدن 290 مسافر از جمله 66 كودك و 50 زن، در خليج فارس در 12 تير 1367 بود. آمريكايي ها نه تتها از اين اقدام ضد بشري اظهار شرمساري و عذرخواهي نكردند بلكه به فرمانده ان ناو و سربازان مستقر در اين ناو جنگي مدال شجاعت دادند.

وي تاكيد كرد: به همين خاطر از ششم تا دوازدهم تير به نام هفته بازخواني و افشاي حقوق بشر آمريكايي نام گذاري شده است. در استان ها نشست‌هاي مختلف و برنامه‌هايي در دو بخش آيين و تبيين برگزار مي‌شود. مهم بخش تبيين است تا ادعاي دروغين حقوق بشر آمريكايي به چالش كشيده شود.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور در ادامه به تبيين برنامه هاي اين هفته پرداخت و گفت: برنامه ها در دو بخش آييني و تبييني است. در بخش تبيين هدف اساسي روشنگري، مطالبه گري و به چالش كشيدن ادعاي دروغين آمريكا در دفاع از حقوق بشر است و در بخش آييني نيز برنامه هاي نمادين برگزار مي شود.

 آمريكا دشمن شمار يك بشريت، منفورترين دولت ناقض حقوق بشر

وي اظهار كرد: شعار محوري اين هفته نيز «آمريكا؛ دشمن شماره يك بشريت، منفورترين دولت ناقض حقوق بشر» است. امسال همچنين به خاطر چهلمين سالگرد فاجعه تير و شهادت آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران امام و انقلاب برنامه ويژه اي در نظر گرفته شده است. در اين راستا در مجموعه يادمان شهداي 7 تير، ستاد ويژه اي شكل گرفت و بيش از 140 اثر و يك همايش ملي در دستور كار قرار گرفته است. همچنين در 21 استان كشور كه يا مدفن اين شهداست يا شخصيت هاي اين استان هستند، يادواره ها و آيين هايي را برگزار مي كنيم و در سراسر كشور نيز بيش از 2500 عنوان برنامه و فعاليت تدارك ديده شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور درباره برنامه هاي شهر تهران گفت: مراسم اصلي روز دوشنبه، 7 تير، ساعت 10 صبح در يادمان شهداي هفتم تير با حضور خانواده هاي معظم شهدا و مقامات كشوري در سرچشمه برگزار مي شود و سخنران اين مراسم هم حجت الاسلام و المسلمين سيدرضا تقوي، نماينده مردم تهران در مجلس و نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي است. روز پنجشنبه، 10 تير، ساعت 18 نيز مراسم عطرافشاني و گلريزان مزار مطهر شهداي هفتم تير در قطعه 72 بهشت زهرا برگزار مي شود.

وي ادامه داد: همچنين نشستي براي بزرگداشت اين شهدا با حضور نمايندگان دستگاه هاي اجرايي، نهادهاي انقلابي و وزارتخانه ها به ويژه دستگاه ها و نهادهايي كه اين شهداي عزيز در آنجا خدمت مي كردند برگزار مي شود تا بحث تبييني نيز انجام شود.

لطفي ابراز كرد: روز دوشنبه، 7 تير، به مناسبت گراميداشت ياد شهداي فاجعه بمباران شيميايي سردشت برنامه اي در سردشت برگزار مي شود. در روز 12 تير و از ساعت 9 صبح طبق روال سال هاي اخير منطقه سقوط هواپيماي مسافربري در خليج فارس، با حضور شخصيت هاي كشوري و استاني گلباران مي شود.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور افزود: مقدم بر همه اين برنامه ها، ششم تیرماه در سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبري آيين شكرگزاري نافرجام بودن ترور شخصيت نمونه تاريخ و مقام عظماي ولايت را در مسجد ابوذر تهران خواهيم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما